Blanes. L’Ajuntament de Blanes debatrà al ple d’aquest dijous els Pressupostos Municipals 2021

El tema que centrarà l’ordre del dia del Ple Municipal convocat per l’Ajuntament de Blanes per aquest demà dijous, 26 de novembre, serà sense cap mena de dubte l’Avantprojecte dels Pressupostos 2021, que pugen a 52’198 M€. L’aprovació d’aquest punt, amb caràcter provisional fins que una posterior sessió plenària faci la ratificació definitiva, també inclou la relació de llocs de treball, la plantilla de personal i altres acords legalment preceptius relacionats.

Una part dels ingressos del Pressupostos 2021 està supeditada a les Ordenances Municipals, aprovades inicialment el passat mes d’octubre. En aquesta anterior sessió l’equip de govern de l’Ajuntament de Blanes ja va anunciar futurs ajustos que caldrà fer a les ordenances, taxes i preus públics 2021, conforme a les necessitats que es vagin marcant. Es tractarà d’aprovar les necessàries mesures fiscals que es vagin acordant per seguir recolzant els sectors econòmics afectats per la COVID-19.

També es debatran tres mocions sobre esports, ocupes i el poble sahrauí

Pel que fa a la resta de punts que s’han inclòs a l’ordre del dia, hi ha incloses tres mocions: dues presentades per ERC i BECP, i una presentada per JxB. La primera que es tractarà és la de Junts per Blanes, a petició dels consells esportius de Catalunya, per declarar l’activitat física com a ‘bé essencial’ equiparable a d’altres elements de l’estat del benestar.

La segona proposta d’acord té a veure amb el lligam històric que sempre hi ha hagut entre el poble sahrauí i la població blanenca, sobretot amb la relació que hi ha hagut a través de les ‘Vacances de Pau’ promogudes pel Col·lectiu de Famílies Acollidores d’Infants Sahrauís de Blanes. Arran de la recent revifalla de la repressió de la monarquia alauita, una vegada més el consistori blanenc vol expressar el seu suport envers el poble sahrauí.

Per últim, la tercera proposta d’acord tracta un tema que serà el tercer cop que es porta al ple en forma de moció: les ocupacions il·legals de vivendes de tot tipus i el dret a l’habitatge digne. Com totes les sessions ordinàries, el ple es tancarà amb l’habitual apartat de Precs i Preguntes, i es podrà seguir íntegrament en directe per streaming a través del perfil Facebbok de l’Ajuntament de Blanes, així com per Ràdio Blanes.

1606316560Ple Municipal 29 Octubre 1.JPG
1606316560L'alcalde durant el ple 3.JPG