Blanes. Èxit a Blanes de ‘La Ruleta dels Envasos’, el joc de la ‘Setmana Europea de Prevenció de Residus’

Des d’aquest passat dilluns i fins divendres, del 23 al 27 de novembre, Blanes celebra la ‘Setmana Europea de la Prevenció de Residus’ amb l’objectiu de conscienciar la ciutadania sobre la importància de fer un correcte reciclatge. Enguany la manera que s’ha triat és lúdica i didàctica a l’hora: ‘La Ruleta dels Envasos’.

El joc interactiu està fent un recorregut itinerant per diversos barris de la vila, convidant a tothom qui vulgui a participar-hi. No tan sols per posar a prova els seus coneixements sobre com s’han de reciclar els envasos, sinó també per poder obtenir premis que, òbviament, també estan basats i relacionats amb la temàtica d de ‘La Setmana Europea de la Prevenció de Residus’.

Una cinquantena de participants en la primera jornada

La primera de les cinc sessions que està previst fer a Blanes de ‘La Ruleta dels Envasos’ es va encetar aquest passat dilluns a Mas Enlaire, més concretament a la Plaça 11 de Setembre. Allí s’hi va instal·lar la carpa envoltada de pancartes genèriques al·lusives a la matèria amb la fórmula matemàtica ‘Jo reciclo + Jo sóc a Blanes= Jo Faig ReBlanes’ i durant la sessió matinal es va poder posar a prova els coneixements sobre reciclatge i rebre premis, amb l’ajut de diversos educadors mediambientals.

Des de les 10 del matí fins la 1 del migdia van participar a ‘La Ruleta dels Envasos’ instal·lada a Mas Enlaire una cinquantena de persones. Primer adults i gent gran, però un cop va acabar la jornada escolar matinal, també s’hi van apuntar nens i nenes que, com era d’esperar, van encertar totes les preguntes. Aquest dimarts el joc interactiu s’està fent a La Plantera-Els Pins, més concretament a l’Avinguda Catalunya.

La resta de la setmana l’activitat amb motiu de la ‘Setmana Europea de la Prevenció de Residus continuarà fent aquesta ruta: dimecres a la Plaça Montserrat Roig (Ca la Guidó i Mas Florit); dijous al Parc del Poble Sahrauí (que té com a barris de referència Els Pavos i Mas Borell); i divendres finalitzarà el periple al Banc dels Músics del Passeig de Mar, és a dir, a Dintre Vila-El Port. Sempre es fa amb el mateix horari: de 10 a 13 h.

Una manera lúdica i didàctica d’aprendre més sobre el reciclatge

Participant a ‘La Ruleta dels Envasos’ també es donen a conèixer estratègies de reducció de residus que es fan al territori; es fomenten accions sostenibles per reduir els residus; es fan públiques les tasques que es realitzen en aquesta matèria; i es donen exemples per canviar el comportament quotidià sobre consum i producció. L’acció l’encapçala l’Àrea de Residus i Neteja de l’Ajuntament de Blanes amb el suport del Consell Comarcal de la Selva, l’empresa Nora, l’Agència de Residus de Catalunya, Ecoembes, Ecovidrio i La Selva Recicla.

Blanes és una de les cinc poblacions d’arreu de la comarca de la Selva on s’haurà fet enguany ‘La Ruleta dels Envasos, que permet una atractiva i entretinguda participació. El joc, que és de participació lliure i gratuïta, distribueix sis jugadors per partida, cadascun dels quals ha de triar un dels colors que hi ha.

L’única condició per guanyar algun dels obsequis és respondre una pregunta relacionada amb el reciclatge, la reutilització i la reducció de residus. a la ruleta, on també hi ha una numeració. Els premis són obsequis reciclats, reciclables i recicladors: bosses fabricades amb RPET, miniglús d’atractius dissenys, bosses GROGUI exclusives de la comarca, etc.

1606231928La Ruleta dels Envasos a Blanes 25.JPG
1606231928La Ruleta dels Envasos a Blanes 34.JPG