Blanes. El Teatre de Blanes torna a l’activitat amb la venda d’entrades de ‘Tinder Sorpresa’ i ‘Els Brugarol’

La notícia que a partir d’aquest dilluns 23 de novembre començava la desescalada de mesures per combatre la COVID-19 a Catalunya ja fa dies que se celebra amb optimisme des de diversos sectors. Un d’ells ha estat el cultural, que des de mitjans d’octubre havia hagut de suspendre les activitats en teatres, cinemes, auditoris i sales de concerts.

Des d’avui, el Teatre de Blanes pot tornar a obrir, ja que és una sala amb un màxim de capacitat per a 409 espectadors, on l’aforament autoritzat és del 50%. És la mateixa capacitat amb què de fet ja es treballava en aquest equipament des que va reprendre l’activitat després de l’estiu, el passat 20 de setembre, amb un sistema de venda d’entrades que automàticament ja destria la zona de seguretat per grups de seients.

Des d’avui es reprèn la venda d’entrades: diumenge ‘Tinder Sorpresa’

El canvi de situació ha provocat que des d’aquest dilluns, quan ha entrat en vigor la primera fase de la desescalada, s’hagi reprès la venda d’entrades dels dos darrers espectacles programats al Teatre de Blanes. El més proper tindrà lloc el cap de setmana vinent, més concretament el diumenge 29 de desembre a les 7 del vespre: ‘Tinder Sorpresa’, un monòleg de tall còmic que protagonitza Andreu Casanova.

És un show que convida a participar als espectadors i espectadores a un safari còmic per tota la selva d’aplicacions per lligar que s’han posat de moda en els darrers temps. Tant si s’és solter o es té parella, tothom ha sentit parlar de la nova forma de cercar l’enamorament, o el què pugui arribar a sorgir. Andreu Casanova, a través de les seves pròpies experiències vitals, explica les seves anècdotes més divertides i ajudarà a resoldre els dubtes més ‘inquietants’ de lligar virtualment.

Tancament de temporada al desembre amb ‘Els Brugarol’

Avui també s’han posat a la venda les entrades per veure el darrer espectacle programat al Teatre de Blanes aquest 2020. Es tracta de la peça teatral ‘Els Brugarol’, escrita i protagonitzada pel popular actor –conegut tant per les seves intervencions teatrals com televisives- Ramon Madaula, que tindrà lloc el dissabte 5 de desembre, sota direcció de Mònica Bofill. També serà a les 7 del vespre, ja que s’ha avançat l’horari respecte el què estava previst per facilitar la mobilitat dels espectadors que vinguin de fora.

Més enllà de la trama, l’obra està directament relacionada amb Blanes perquè va ser la guanyadora del Premi de Teatre Josep Ametller en la darrera edició dels Premis Recvll, celebrada justament el passat 8 de març, uns dies abans que s’instaurés l’Estat d’Alarma per la COVID. Pel que fa a la història, se centra en la família que dóna nom a l’obra, els Brugarol, una nissaga de l’alta burgesia catalana on la filla –activista social i feminista- decideix canviar-se el primer cognom pel de la mare.

Pel patriarca de la família –interpretat per Ramon Madaula- aquesta decisió és inconcebible, i per això recorrerà a tota mena d’argúcies i xantatges perquè la seva filla canviï d’opinió. Madula ha escrit una comèdia familiar amb grans dosis d’humor àcid i intel·ligent, on dona vida al patriarca, Antoni Brugarol. L’elenc d’aquesta comèdia sobre llinatges familiars el completa precisament el seu nebot, Jaume Madaula, i l’actriu Júlia Truyol.

Suspès ‘Free Piano’ de Carles Marigó i un nou espectacle de Rialles

D’altra banda, s’ha anunciat la suspensió de l’espectacle que inicialment havia de tancar la temporada 2020: ‘Free Piano’, el concert a càrrec del pianista blanenc Carles Marigó, que s’havia de fer el dissabte 12 de desembre a les 9 de la nit. Els qui tenien ganes de veure al jove intèrpret i compositor podran fer-ho l’any vinent, en un concert que s’anuncia certament sorprenent, sense poder-se desvetllar encara cap més detall.

D’altra banda, l’Associació Rialles Blanes ha hagut de suspendre dues representacions, les que estaven programades pels dies 8 i 22 de novembre, de manera que, ara per ara, només podrà aixecar el teló el darrer espectacle programat pel desembre. La Companyia País de Xauxa portarà el diumenge dia 6 a 2/4 de 6 de la tarda ‘La llum del Fanalet’, directament relacionat amb les festes nadalenques que tothom espera poder gaudir.

Així doncs, el Teatre de Blanes, que forma part del projecte conjunt amb l’Ajuntament de Lloret del Teatre de la Costa Brava Sud, ha pogut fer realitat el seu desig expressat fa uns dies. Es tracta del cartell ‘Tenim Ganes de Tornar’ que es va distribuir a les xarxes socials completat amb els hashtags #seguiremaplaudint i #culturasegura. Per seguir informat sobre l’evolució la venda d’entrades al Teatre de la Costa Brava Sud i al Teatre de Blanes: www.teatredelacostabravasud.cat

1606144347ELS BRUGAROL - 3.jpg
1606144347TINDER SORPRESA 2.jpg