Solsona. La biblioteca solsonina es desplaça a casa de persones vulnerables o en quarantena

Si hi ha població de Solsona que no pot accedir a les instal·lacions de la Biblioteca Carles Morató, el propi equipament es desplaça al seu domicili. Dimecres que ve, dia 18, es posa en marxa, en fase de prova pilot, el nou servei de préstec a domicili La Biblioteca a casa. Està pensat per a col·lectius vulnerables amb dificultats de mobilitat, gent gran, malalts crònics, persones en període de convalescència o en quarantena.

La Biblioteca a casa funcionarà els dimecres de dotze a dues del migdia i limitarà els seus desplaçaments dins el terme municipal de Solsona. S’oferirà assessorament i préstec de llibres, revistes, CD i DVD. Qui hi estigui interessat ha de contactar amb la biblioteca per telèfon (973483839), correu electrònic (Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. ) o WhatsApp (629421323).

Les persones que s’acullin a aquest servei s’han de fer el carnet de la biblioteca i s’han de comprometre a ser a casa el dia que el personal de l’equipament els dugui els documents.  El retorn del material el pot fer qualsevol persona a la bústia de la biblioteca, que és a la façana del carrer del Castell. En cas que no sigui possible, serà recollit també a domicili passat el mes de préstec o quan l’usuari ho demani.

La Biblioteca a casa arrenca la setmana que ve com a prova pilot per reajustar el servei a la demanda real. L’any passat aquest servei es va posar en marxa pensat especialment per a la gent gran vulnerable, però no se’n va fer gaire ús. Ara, en plena pandèmia i amb l’aplicació de mesures que restringeixen la mobilitat, es preveu que aquesta opció per accedir als documents de la biblioteca tingui més demanda.

1605093927biblioteca_ext_ORodbab.jpg
1605093927Biblioteca_a_casa1.jpg