Blanes. Obert al trànsit el nou pont de la Carretera de Blanes a Malgrat, trencat al gener pel Temporal Glòria

Blanes ha recuperat avui al migdia un important nexe comunicatiu viari, que va perdre sobtadament el passat mes de gener, com una de les conseqüències més greus que va tenir el Temporal Glòria. Es tracta del pont que va col·lapsar fa prop de 10 mesos, sobre el qual discorre l’antiga carretera de Malgrat, la GIP-6831 per la banda de Blanes, i BV.6001 pel costat del Maresme.

Els alcaldes de Blanes i Malgrat, Àngel Canosa i Joan Mercader; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; així com representants de les respectives diputacions, entre ells el president de la de Girona, Miquel Noguer, han encapçalat l’acte que ha tingut lloc aquest divendres sobre el mateix pont. La posada en servei del nou pont sobre la Tordera significa l’acabament d’uns treballs que han comptat amb un pressupost de 4’6 M€.

Les obres d’emergència per a reconstruir el pont i reobrir-o a la circulació van començar al febrer i ara, un cop restablert el trànsit, les tasques de remats que encara queden per fer s’espera que finalitzin el proper mes de desembre. El procediment constructiu que s’ha utilitzat ha permès escurçar el termini d’execució dels 10 mesos inicialment previstos als 8 actuals.

Un pont més ampli i amb un carril per bicis i vianants

El nou pont és més ample que el què hi havia anteriorment, i s’ha ubicat en el mateix que l’anterior, però amb una longitud de prop de 220 metres i una amplada de 13 metres. L’estructura compta amb quatre piles que donen  a tres trams de 51 metres i a dos de 33. Al ser més ample, permet una circulació més segura en els dos sentits de circulació.

El més destacat és la integració d’un carril específic per a vianants i ciclistes, que mesura tres metres d’amplada. Cal recordar que l’antic pont que hi havia en aquest indret no tenia suficient entrada ni tan sols perquè circulessin dos vehicles a l’hora en diferent sentit de manera segura, i molts cops calia recular si un dels dos era un autocar o un camió.

1604700584Posada en marxa Pont Carretera 4.JPG
1604700584Posada en marxa Pont Carretera 5.JPG