Móra d'Ebre. Acords de la sessió plenària de l'Ajuntament de Móra d'Ebre del dia 26 d'octubre de 2020

El dia 26 d'octubre de 2020, ha tingut lloc una sessió plenària ordinària l’Ajuntament de Móra d’Ebre, amb totes les mesures de seguretat relatives al COVID-19, en la qual s’ha adoptat els acords següents:
0. S’ha aprovat per unanimitat incorporar un punt extraordinari a la sessió.
1. S’ha aprovat per unanimitat l’acta de la sessió anterior.
2. S’ha donat compte de l’informe trimestral de morositat relatiu al segon trimestre de 2020, donant-se tots els regidors per assabentats.
3. S’ha donat compte de l’informe d’execució del pressupost relatiu al segon trimestre de 2020, donant-se tots els regidors per assabentats.
4. S’ha donat compte de l’informe de seguiment del pla d’ajust relatiu al segon trimestre de 2020, donant-se tots els regidors per assabentats.
5. S’ha donat compte del seguiment del pla de sanejament, donant-se tots els regidors per assabentats.
6. S’ha aprovat per unanimitat les bases que han de regir l’atorgament de les subvencions covid-19 a comerços tancats durant l’estat d’alarma.
7. S’ha aprovat inicialment les ordenances fiscals i reguladores per l’exercici 2021. L’acord s’ha adoptat per 8 vots a favor (Junts per Móra d’Ebre i TTxMdE) i 4 abstencions (ERC, PSC i CUP). Les principals ordenances fiscals han quedat congelades pel exercici 2021, realitzant-se canvis de caràcter tècnic, que no comporten cap increment, en altres ordenances més comuns.
8. S’ha aprovat l’expedient de modificació de crèdit 6/2020. L’acord s’ha adoptat per 10 vots a favor (Junts per Móra d’Ebre, ERC i TTxMdE) i 2 abstencions (PSC i CUP)
9. S’ha aprovat provisionalment la Modificació Puntual de les Normes Subsidiàries en l’apartat relatiu de la instal·lació de benzineres en el casc urbà del municipi. L’acord s’ha adoptat per 11 vots a favor (Junts per Móra d’Ebre, ERC, TTxMdE i CUP) i 1 abstenció (PSC).
10. S’ha aprovat per unanimitat la declaració de l’Ermita de Sant Jeroni com Be Cultural d’Interès Local.
11. S’ha aprovat per unanimitat la creació de la Comissió de Seguiment de Seguretat Ciutadana formada per un membre de cada grup municipal present al consistori i amb presidència de l’Alcalde. Aquesta Comissió vetllarà i intentarà incidir i mediar per resoldre episodis d’incivisme, vandalisme i ocupacions il·legals, que s’han viscut en els darrers mesos al municipi i que han generat un sentiment d’alarma ciutadana important.
12. S’ha ratificat el decret d’alcaldia de modificació de denominació d’aplicació pressupostària, exp. 5/2020 de modificació de crèdit. L’acord s’ha adoptat per 11 vots a favor (Junts per Móra d’Ebre, ERC, TTxMdE i CUP) i 1 abstenció (PSC). Amb aquesta modificació es podrà adquirir de manera immediata la maquinaria averiada del complex esportiu municipal AQUA i que permetrà restablir el confort ambiental de la instal·lació.
13. En l’apartat de mocions i pel que respecta a les presentades pel grup municipal del PSC referides a la mobilitat de la C-12 i la C-44, s’han rebutjat per 10 vots en contra (Junts per Móra, 1 vot particular de la regidora Agnè d’ERC, TTxMdE i CUP), 1 abstenció (1 vot particular del regidor Sr. Cano d’ERC) i 1 vot a favor del PSC. En aquest punt, tots els grups municipals van demanar a la regidora Sra. Gurrera del PSC que s’inclogués l’A68 i la sortida del nucli de Móra d’Ebre direcció Gandesa de la N-420 i que la reclamació es fes, a més del govern de la Generalitat de Catalunya, al gobierno de España, rebutjant aquesta possibilitat el grup del PSC. L’alcalde, Sr. Piñol, va anunciar que pel proper ple buscaria el consens de tots els grups municipals presentant una nova moció en aquest sentit. En referència a la tercera moció del grup del PSC relativa a l’adhesió al pacte TEGUISE, s’ha aprovat per unanimitat.
En relació a la moció presentada pel grup Junts per Móra d’Ebre relativa a la sentencia del tribunal suprem s’aprova per 11 vots a favor (Junts per Móra, ERC, TTxMdE i CUP) i 1 abstenció (PSC).
14. Els regidors s’han donat per assabentats de les resolucions i decrets dictats des de la darrera sessió.
15. En aquest punt l’alcalde, Sr. Piñol, dona lectura a una carta presentada pel Sr. Cano, fins ara regidor del grup municipal d’ERC, manifestant la seva voluntat d’esdevenir regidor no adscrit d’ara en endavant i per tant abandonar el Grup Municipal d’ERC. En aquest mateix punt, es vota i s’aprova per unanimitat modificar totes les comissions amb presència dels diversos grups municipals per incloure al Sr. Cano com a regidor no adscrit.
16. En l'apartat d'informacions de presidència, l'alcalde, Sr. Piñol, ha explicat el dispositiu que l’Ajuntament te preparat en matèria de teletreball, atès que s’ha donat un cas positiu  entre la plantilla que comporta el confinament d’altres companys i per tant és del tot necessari preveure escenaris, fins i tot de major magnitud.Igualment ha informat que donat el tancament d'esports i piscines per les noves limitacions dictades per la Generalitat en relació al COVID-19, aquest mes s'ha congelat, de nou, els rebuts als socis del complex esportiu municipal AQUA.
17. En l’apartat de precs i preguntes, el regidor d’Hisenda, Sr. Melchor, demana a tots els grups municipals que si volen fer aportacions al pressupost del 2021 la data límit és el 26 de novembre. Nota: La regidora del PSC, Sra. Latorre, excusa la seva presència al ple municipal.