Platja d'Aro. Enquesta ciutadana pacificació avingudes centrals

L’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró promou del 26 d’octubre al 15 de novembre de 2020 la participació ciutadana en l’enquesta sobre la pacificació de l’Avinguda de S’Agaró i del Cavall Bernat de Platja d’Aro en relació a la circulació de vehicles. Hi poden participar tots els empadronats al municipi (mínim de 16 anys complerts a 1 d’octubre d’enguany), una sola vegada cada persona, mitjançant el formulari en línia a l’espai web http://enquesta.platjadaro.com o la versió en paper de la mateixa que es pot trobar i lliurar a l’OAC de Castell d’Aro i de Platja d’Aro, a l’Oficina de Turisme de Platja d’Aro i a Ca La Generosa de S’Agaró.

Gràcies a aquests mecanismes es vol conèixer l’opinió de les veïnes i els veïns del municipi sobre l’experiència del tancament de les avingudes del centre de Platja d’Aro l’estiu de 2020, i quines són les seves preferències en relació al futur projecte de pacificació d’aquesta zona. D’aquesta manera es complementarà les opinions recollides aquest estiu entre els visitants i les aportacions de les associacions que representen els sectors professionals del municipi.

L’objectiu global és tenir en compte tot aquest conjunt d’aportacions en el moment de definir un projecte de futur i estratègic per al municipi, tant pel seu atractiu comercial i de serveis turístics com també per la seva potencialitat com a eix cívic i integrador al servei de les persones i de la societat, on la via pública pugui ser un espai de trobada, relació i integració. Alhora cal tenir en compte l’oportunitat que representa el projecte de renovació dels serveis de clavegueram i de pluvials en aquest eix central a partir de la tardor de 2021 per executar si cal tot seguit canvis en voreres, aparcaments, paviment, mobiliari i enjardinament.

Tècnicament l’enquesta està estructurada en onze qüestions i un espai obert final. Inicialment cal identificar-se en relació al nucli del municipi on es resideix, i tot seguit si hom viu, treballa o explota un negoci o local en alguna de les dues avingudes o la seva zona d’influència; i tot seguit es pregunta sobre l’experiència de l’estiu passat en cadascuna de les dues.

Darreramen també planteja diverses opcions i de com es podria estructurar en un futur aquesta pacificació tant tècnicament (exclusiva per a vianants, prioritària per a vianants amb un carril de circulació per a vehicles, ampliació de voreres, o respectar la situació actual), com en temporalitats si els tancaments fossin parcials (caps de setmana, mesos d’estiu, caps de setmana i estiu, sempre, mai; o caps de setmana, ponts, setmana santa i estiu).

1604001880carrer-tallat.jpg