Solsona. L’Ajuntament solsoní proposa congelar la majoria d’ordenances fiscals

Aquest dijous a les nou del vespre el Ple municipal de Solsona votarà la revisió de taxes i preus públics per al 2021, amb una proposta per part de l’executiu que congela la majoria d’ordenances fiscals i en retoca o ordena una desena. La sessió tornarà a celebrar-se de forma telemàtica, amb motiu de l’estat d’alarma, i es podrà seguir en directe a través del canal de l’Ajuntament a Youtube.

Una revisió afecta la taxa per la recollida d’escombraries, amb un increment del 3 per cent per fer front a l’augment del cànon de residus de la Generalitat, i la creació del concepte de 7 euros per trimestre per al nou servei de recollida selectiva del porta a porta, que s’aplicarà una vegada entri en funcionament. D’altra banda, es proposa eliminar la taxa per registrar animals de companyia, mentre que se’n crea una de nova per a la tinença de gossos per controlar-ne la població i compensar el cost indirecte que suposen per a les arques municipals. Així mateix, s’estableix un preu per a l’ús dels punts de recàrrega ràpida de vehicles elèctrics; s’elimina la bonificació de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica per a vehicles històrics, atès que entra en contradicció amb la bonificació dels vehicles de baixes emissions; es rebaixa el preu per entrar a les piscines municipals per al carnet jove del Solsonès i s’augmenta el de l’entrada al Pou de Gel. També es crea un concepte nou per a l’ocupació de la via pública per part dels caixers automàtics.

L’ordre del dia del plenari també inclou la ratificació de la modificació de la plantilla de personal per substituir una plaça de caporal per una d’agent de Policia Local. Aquest canvi es considera necessari per convocar un concurs d’oposició urgent per proveir dues places d’agent, en tant que la plantilla s’ha vist reduïda en dos efectius en poc temps, i crear una borsa de treball per suplir baixes.

La transmissió en directe del Ple es podrà seguir a aquest enllaç de Youtube: https://youtu.be/GbrcOkSFNcQ.