Altafulla. Set de cada deu usuaris de les platges d'Altafulla les qualifiquen amb notes de notables i excel·lents

Set de cada deu usuaris de les platges d’Altafulla, sectoritzades per la del Fortí, Botigues de Mar, Cala Canyadell i El Vinyet, les qualifiquen amb notes de notables i excel·lents, amb una puntuació mitjana de 7,3.

És un dels resultats que es desprèn de l’estudi encarregat per l’Ajuntament d’Altafulla aquest passat estiu a l’empresa d’investigació sociològica Ceres sobre les percepcions de la ciutadania sobre les platges del municipi, amb l’objectiu de detectar les fortaleses i debilitats del principal atractiu turístic i natural de la vila.

Aquestes valoracions s’han presentat aquest matí, en un acte presidit per la coalcaldessa d’Altafulla i responsable de Medi Ambient, Alba Muntadas, i la regidora de Turisme, Natalia Sanz. Muntadas ha mostrat la seva satisfacció pels resultats obtinguts en un estiu marcat per la Covid-19.

L’enquesta va tenir la participació aleatòria de 628 ciutadans, dels quals el 23 % viuen a Altafulla, el 66 % a Catalunya, el 8 % a l’Estat espanyol i el 3 % restant, provenen de l’estranger.

La majoria de les persones consultades tenen residència a Altafulla ( el 61%), tant de primera com de segona residència, on destaquen les de segona residència amb el 38 % de la representativitat.

Com a dada destacada, el 70 % d’usuaris arriben fins a les platges a peu, mentre que un 25 %, ho fa en cotxe o en motocicleta; i només un 3 % hi arriba en bicicleta o transport públic.

D’entre els aspectes més ben valorats pels usuaris, se subratlla la facilitat per arribar-hi, amb una puntuació mitjana de 7,6; i la seguretat, amb una nota mitjana de 7,5, i en un marc de pandèmia de coronavirus.

La majoria de la població consultada valora la qualitat de l’aigua, el compliment de les mesures de protecció contra la COVID-19 i la sostenibilitat ambiental, amb notes entre el 7 i el 8.

D’altra banda, l’informe també remarca diferents aspectes a millorar com la manca de dutxes i/o rentapeus, marcada per la pandèmia; la millora dels accessos a la platja especialment per a les persones amb mobilitat reduïda, i la millora de la neteja de la sorra.

La regidora de Turisme, Natalia Sanz, ha remarcat que ha estat un “encert” encarregar aquest estudi a una empresa externa, que, objectivament, “ens marca el què hem de millorar”.

Per contra, només el 9% va trobar a faltar més aportacions de sorra, i el 76 % dels usuaris afirmen conèixer els impactes dels temporals d’hivern.

La platja de Botigues de Mar és la que més acostuma a anar-hi la gent, en un 77 % de la població consultada. Mentre que la resta ho fa a la del Fortí i la del Vinyet. La Cala Canyadell és la platja menys freqüentada.

1603376164IMG_0079.JPG
1603376164IMG_0080.JPG