Blanes. L’Ajuntament de Blanes se suma activament a la campanya ‘Diposita aquí el teu masclisme’

Blanes és històricament un dels municipis de comarques gironines on més sensibilitat hi ha en l’eterna lluita contra el masclisme que cal seguir fent dia a dia. Per això, no és estrany que les campanyes que s’emprenen per lluitar contra aquest tipus d’actituds sempre trobin un ressò i recolzament al municipi.

La darrera a la qual s’hi ha sumat activament l’Ajuntament de Blanes –a través de les Àrees d’Acció Social i Residus i Neteja- és la que du per nom ‘Diposita aquí el teu masclisme’, que impulsa l’ICD, l’Institut Català de les Dones. El lema de la campanya és ‘Diposita aquí el teu masclisme’, i consisteix en enganxar adhesius amb aquest eslògan de manera visible en papereres i contenidors públics que hi ha arreu dels carrers de Blanes.

‘Diposita aquí el teu masclisme’ en més de 200 contenidors arreu de Blanes

En aquest municipi s’està escampant el lema enganxant els adhesius als 202 contenidors de residus que hi ha repartits arreu dels barris. S’enganxa als que s’hi deposita la resta, per emfatitzar encara més el sentit que se li vol donar a la campanya: que el masclisme acabi sent cada cop més una actitud residual, abocada a desaparèixer. L’objectiu, lògicament, és sensibilitzar la ciutadania contra el masclisme, desmuntar-lo llençant-lo simbòlicament als contenidors.

Des de l’Institut Català de les Dones es remarca la importància que no es pot lluitar contra el masclisme si primer no és reconegut. Cal identificar-lo per poder eliminar la desigualtat social que genera. Per a aconseguir la igualtat efectiva i no provocar una doble discriminació cal desemmascarar les desigualtats socials, econòmiques i jurídiques que pateixen les dones.

Lluita Contra la Violència Masclista

Tal com es recull en els objectius de campanya, d’acord amb la Llei 2008 del Dret de les Dones a eradicar la Violència Masclista: “El masclisme és el concepte que de forma més general defineix les conductes de domini, control i abús de poder dels homes sobre les dones i que, alhora, ha imposat un model de masculinitat que encara és valorat per una part de la societat com a superior”.

El text de la llei també diu: “La violència contra les dones és l’expressió més greu i devastadora d’aquesta cultura, que no només destrueix vides, sinó que impedeix el desenvolupament dels drets, la igualtat d’oportunitats i les llibertats de les dones”. Cal dir que precisament d’aquí a poques setmanes tindrà lloc la commemoració del Dia Internacional Contra la Violència Masclista, que s’escau el 25 de novembre.

D’aquesta manera, doncs, la campanya que ara s’ha posat en marxa a Blanes es pot considerar com una avançada de les accions i activitats que es duran a terme amb motiu del 25-N.

1603376162Campanya contra  Masclisme 7.JPG
1603376162Campanya contra  Masclisme 2.JPG