Blanes. Blanes commemora el Dia Mundial de lluita Contra el Càncer de Mama tenyint de rosa la façana del consistori

L’Ajuntament de Blanes commmora el Dia Mundial Contra el Càncer de Mama, que s’escau el 19 d’octubre, lluint una de les manifestacions més conegudes de solidaritat envers les persones que pateixen aquesta malaltia. Durant tota la passada nit de dilluns i matinada d’avui dimarts, la façana principal del consistori blanenc ha estat tenyida de rosa, el color que simbolitza la lluita contra el càncer de mama. La simbòlica acció s’allargarà durant aquesta setmana.

Habitualment es tradueix lluint un llaç d’aquest color, però des de fa uns quants anys hi ha diversos municipis que s’han sumat a aquesta iniciativa de fer encara més evident el suport que dels seus respectius ajuntaments en la lluita contra la malaltia. Es fa il·luminant de color rosa les façanes dels edificis consistorials o edificis públics més emblemàtics, com ha estat enguany el cas de Blanes.

La façana de l’Ajuntament de Blanes, tenyida de rosa

A diferència d’altres poblacions, però, Blanes ha tenyit de rosa tota la façana, ja que hi ha d’altres corporacions locals que només il·luminen d’aquest color una part de l’edifici. L’objectiu d’aquest i altres actes simbòlics que s’estan fent durant aquests dies al voltant de la data del 19 d’octubre, és conscienciar sobre la importància de la recerca i el diagnòstic precoç per lluitar contra una malaltia que afecta de manera més freqüent les dones.

Aquest 2020 ha estat el segon any consecutiu en què l’Ajuntament de Blanes ha dut a la pràctica aquesta acció. Organitzat per l’Àrea de Salut i Qualitat de Vida, de la part operativa i logística se n’han encarregat els efectius dels Serveis Municipals que, proveïts d’una grua elevadora, van instal·lar la tarda del passat dilluns els filtres de color rosa als focus que il·luminen la façana principal del consistori.