Blanes. Blanes participa en la campanya ‘Recicla Vidre per Elles’ que recull diners per investigar el Càncer de Mama

L’Ajuntament de Blanes i Ecovidrio han sumat esforços per contribuir a la investigació i la millora de la qualitat de vida de les dones afectades pel Càncer de Mama i el seu entorn familiar. Es tracta de la campanya solidària i de sensibilització ‘Recicla vidre per elles’, que a Blanes s’ha iniciat instal·lant dos contenidors de vidre de color rosa ubicats a la Plaça de la Solidaritat, al centre de Blanes.

Fins a mitjans de novembre tothom qui vagi a abocar-hi envasos de vidre estarà contribuint a la campanya ja que, en funció de tot el vidre recollit, Ecovidrio farà una donació a la Fundació de Sandra Ibarra, que treballa en la investigació i millora de condicions de les dones afectades pel Càncer de Mama. Per tant, es tracta que s’hi aboqui la major quantitat possible de vidre perquè la donació sigui més elevada.

Els contenidors estaran instal·lats durant dues setmanes

Entre les primeres persones que ja han contribuït a la campanya s’hi compta la tinenta d’alcalde de Residus i Neteja, Rosa Aladern qui, acompanyada de la cap tècnica i educadors de l’àrea, han abocat els primers envasos de vidre. Els dos contenidors estaran instal·lats a la Plaça Solidaritat durant dues setmanes.

Un cop hagi arribat aquest termini, el servei de recollida de residus s’encarregarà de comptabilitzar la quantitat de vidre recollit per poder estimar el grau de compliment de la campanya. D’aquesta manera, al mateix temps que es pot contribuir activament abocant-hi envasos de vidre, els dos contenidors actuen com a canal divulgatiu i sensibilitzador en relació al Càncer de Mama.

Arreu de l’estat espanyol s’han adherit a la iniciativa més de 90 ciutats, que també compten als seus carrers i places amb iglús de color rosa com els què hi ha instal·lats a la Plaça Solidaritat de Blanes. Un altre objectiu que també s’aconsegueix a través de la campanya és potenciar el reciclatge d’envasos de vidre i el reciclatge en general.