Blanes. Blanes rebutja la nova proposta alternativa de la Generalitat per allargar l’autopista C-32 fins a Lloret

L’Ajuntament de Blanes ha rebutjat la nova proposta dels estudis informatiu i d’impacte ambiental per allargar l’autopista C-32 fins a Lloret de Mar. Seguint la línia encetada ara fa un any amb la Declaració Institucional del 12 de juliol de 2019, contrària al projecte de prolongació, la Junta de Govern Local (ERC-BECP) d’aquesta setmana ha aprovat per unanimitat informar desfavorablement a la nova proposta de la Generalitat de Catalunya.

Més concretament, es refereix al nou ramal de l’autopista C-32 Blanes-Lloret, aprovat el passat mes de juliol. L’acord del govern blanenc remarca que el motiu principal per rebutjar la nova proposta és pel seu gran impacte ambiental i paisatgístic sobre el municipi de Blanes, tal com ja s’expressava en l’esmentada ‘Declaració Institucional’ que van signar l’any passat l’alcalde, Àngel Canosa, i el primer tinent d’alcalde, Jordi Urgell. Va ser durant un acte públic on van participar, entre d’altres, representants de la Plataforma Aturem la C-32 i SOS Costa Brava

Afectació dels Turons del Vilar i del Santuari del Vilar

Segons es recull a l’acord del govern local, la proposta de nou traçat de la prolongació de l’autopista C-32 representa una reiteració de la traça i estructura viària que ja va ser rebutjada en la Consulta Popular realitzada a Blanes el 17 d’abril de 2016 a Blanes i Lloret de Mar. Els motius desfavorables són que afecta tant als Turons del Vilar i el Santuari del Vilar com al paratge dels Tres Turons, considerats d’un alt valor natural, cultural i històric per a la vila de Blanes.

Les afectacions ambientals i paisatgístiques, així com el gran cost econòmic que representaria l’execució de la infraestructura es considera que no justifiquen la millora del trànsit de vehicles que s’estima que circularia per la futura ampliació de la C-32. També es valora que les previsions futures de creixement del trànsit podrien canviar ostensiblement durant els propers anys, pels probables escenaris de reducció de l’ús del vehicle privat.

Aposta per fer una Circumval·lació / Ronda Nord de Blanes

En la notificació que es farà arribar al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat s’hi inclou que es considera convenient l’execució de l’’Alternativa 4’ planejada al projecte. Aquesta alternativa consisteix en executar una circumval·lació pel què s’anomena ‘Ronda Nord’, i que inclou diversos vials.

Un d’ells és el desdoblament de la carretera GI-600 –la Carretera de Blanes a Tordera- des de l’enllaç amb la C-32 fins a l’Avinguda Europa, on comença la Ronda Nord. L’alternativa 4 també inclou el desdoblament de la GI-682 –la Carretera d’Accés a la Costa Brava- des de la Rotonda de Valldolig, on finalitza la Ronda Nord, fins la Rotonda de Fenals de Lloret. Per últim, l’alternativa dissenyada pel govern català també contempla la millora superficial des de la Rotonda de Fenals fins a la C-63, ja que aquest tram de travessera urbana de la GI-682 ja està desdoblada.

L’equip de govern considera que aquesta alternativa és més adequada per millorar el trànsit de vehicles entre els municipis sense provocar afectacions ambientals i paisatgístiques. Amb tot, també es demana que s’hi incorporin diverses mesures. Una d’elles és que caldrà substituir els grans viaductes que hi ha a la GI-600, punt d’entrada al municipi de Blanes, pel seu gran impacte visual i paisatgístic. Es demana que es substitueixi per un desdoblament sobre l’entorn agrícola i forestal on es situen tenint en compte les rieres de Sant Daniel i Rabassa.

D’altra banda, es demana que es desplaci uns 200 metres cap al nord la traçada de la Ronda Nord de circumval·lació al seu pas pel barri de Ca la Guidó per evitar que el vial passi pel mig d’aquest veïnat. Per últim, també s’especifica que caldrà preveure uns adequats accessos als barris de Residencial Blanes i Visatamar. Tal com es recull a la part expositiva de l’acord de govern, el termini per presentar al·legacions a la nova proposta de prolongació de la C-32 formulada per la Generalitat s’esgotarà dimarts de la setmana vinent, 20 d’octubre.

1603059600Actual tram final C-32 a Blanes 4.jpg
1603059601Actual tram final C-32 a Blanes 8.jpg