Blanes. L’Ajuntament de Blanes se suma al dol nacional pel 80è aniversari de l’afusellament de Lluís Companys

El govern català ha declarat un dia de dol a tot Catalunya, coincidint amb la data d’aquest dijous, 15 d’octubre. El motiu és per commemorar el 80è aniversari de l’afusellament del president de la Generalitat, Lluís Companys i Jover. L’Ajuntament de Blanes s’ha sumat a aquest reconeixement, de la mateixa manera que ho fan altres consistoris i administracions públiques.

Per aquest motiu, durant tota la jornada les banderes estan onejant a mig pal, tant al balcó principal de l’Ajuntament de Blanes com a les dependències municipals de la Policia Local de Blanes. D’aquesta manera, enguany la figura de Lluís Companys i Jover –l’únic president escollit democràticament que va morir executat- haurà estat reconeguda a Blanes en dues ocasions.

Cada any, amb motiu de la celebració de la Diada Nacional de Catalunya, l’Ajuntament de Blanes organitza una Ofrena Floral davant el Monument a Lluís Companys que encapçala l’alcalde, Àngel Canosa, membres de la corporació local i dels cossos de seguretat que operen al municipi. L’ofrena es fa davant el monòlit que hi ha a tocar de la Plaça Catalunya, inaugurat precisament el 15 d’octubre de fa 37 anys, al 1983.

1602771498Banderes a mig pal Ajuntament Blanes 2.jpg
1602771498Banderes a mig pal Ajuntament Blanes 1.jpg