Begur. Més de 3.200 persones assisteixen al 6è Festival Internacional de Cinema de Begur Costa Brava

La sisena edició del Festival Internacional de Cinema de Begur Costa Brava ha estat tot un èxit. Al llarg dels darrers dotze dies, més de 3.200 persones han gaudit del certamen i de les diferents activitats complementàries. La directora del festival, Clara Dato, ha agraït enormement l’entrega i civisme del públic assistent, que ha respectat en tot moment les mesures de seguretat establertes, i la implicació i col·laboració de l’Ajuntament de Begur.

Enguany, el film iranià ‘Cinema Donkey’ de Shahed Ahmandlou ha guanyat el màxim guardó del festival, el Coral d’Or, un premi atorgat per unanimitat del jurat, presidit pel cineasta Xavier-Daniel. Aquesta pel·lícula que explica en clau de comèdia les aventures d’un equip de rodatge a l’Iran ha estat la gran vencedora de la sisena edició del certamen, però el jurat ha atorgat més guardons. El premi al millor guió ha estat per Santiago La Rosa, Ariel Martínez Herrera, Lautaro Núñez de Arco, Luz Orlando Brenan i Santiago Podestá pel seu guió del film argentí ‘Tóxico’. En el capítol de millors intèrprets, el guardó a la millor interpretació femenina ha estat per a Juliette Binoche a ‘La bonne épouse’, i a la millor interpretació masculina per a Guillermo Francella a la pel·lícula ‘El robo del siglo’.

Així mateix, la pel·lícula ‘El robo del siglo’ d’Ariel Winograd s’ha emportat el premi Begur Costa Brava a la millor producció de l’Amèrica Llatina. Pel que fa al premi Nins a la millor producció per a nens i nenes, ha estat per a la nord-americana ‘Tricked’ dirigida per Suhn Young Chung, Mengyouan (Cherry) Guo i Naicheng Liu. “Enhorabona a tots els premiats per les grans propostes presentades al festival. Agraeixo l’esforç a l’organització, participants i públic per haver contribuït a viure una reeixida sisena edició”, ha afirmat l’alcaldessa de Begur, Maite Selva.

Per últim, el 6è Festival Internacional de Cinema de Begur Costa Brava ha volgut homenatjar la recentment desapareguda actriu Rosa Maria Sardà atorgant-li el premi honorífic, que va recollir en el seu nom l’actriu Mercè Pons.

1602700292image (4).jpg