Blanes. Blanes farà una campanya intensiva de vacunació contra la grip arreu dels seus barris per diferenciar la COVID

L’Equip d’Atenció Primària de Salut dels ambulatoris de Blanes i l’Ajuntament de Blanes han sumat esforços per preparar aquest any una Campanya de Vacunació contra la Grip que sigui especialment intensiva i efectiva, que arribi al màxim nombre de persones possible. Per això, des de fa setmanes, s’ha estat preparant la logística que farà possible que la vacuna arribi arreu dels barris, sense necessitat que els seus veïns hagin d’anar a l’ambulatori de referència.

La campanya intensiva es farà del 19 d’octubre al 10 de novembre, i abasta tots els barris de Blanes aplegats a través de diversos locals que actuaran com a centre de referència. Cal dir que qualsevol veí del municipi podrà anar al local que vulgui, sense necessitat que resideixi en aquella zona de referència en concret, i demanar cita prèvia a www.gencat.cat/ics/usuaris, tot i que s’intentarà vacunar a tothom qui vingui al lloc, dia i hora organitzats per fer la vacunació.

Una manera més de lluitar contra la COVID-19

La Campanya de Vacunació contra la Grip d’aquest 2020 està especialment condicionada per la incertesa que hi ha al voltant del comportament que pugui representar el nou coronavirus SARS-CovV-2. L’accent es posa preferentment en la gent gran, a partir dels 60 anys, i persones de qualsevol edat amb condicions de risc per malalties cròniques o alguna dolència que les faci més sensibles.

L’objectiu és protegir les persones més vulnerables a la grip, disminuint al màxim que sigui possible la incidència de la grip en aquests grups, que en gran part coincideixen amb els de la COVID-19, contribuint d’aquesta manera a reduir l’impacte sobre la pressió assistencial. Per aquest motiu, des de la Conselleria de Salut de la Generalitat s’ha posat un èmfasi especial en augmentar les cobertures de vacunació contra la grip per donar la major cobertura possible.

Des de l’ABS de Blanes es va contactar amb l’Ajuntament per col·laborar en la seva organització, i diversos departaments del consistori han unit esforços per fer la planificació. En aquest sentit, aquest municipi és un dels que farà la campanya de manera més intensiva en relació a la resta de poblacions.

Campanya intensiva del 19 d’octubre al 10 de novembre arreu de Blanes

Un equip de l’Àrea Bàsica de Salut de Blanes es desplaçarà cada dia, del 19 d’octubre al 10 de novembre, als locals de referència situats arreu del municipi per fer les vacunacions. En general, cada dia –de dilluns a divendres- es faran vacunacions amb el mateix horari: al matí a partir de les 9’30 i fins les 13’30 h del migdia, i a la tarda a partir de les 4 i fins les 5’30 h.

Només hi ha dues excepcions, en què no hi haurà vacunació a la tarda i, per compensar-ho, s’allargarà l’horari del matí fins les 3 del migdia: el 20 d’octubre a la Biblioteca Comarcal i a la Casa de la Cultura el 23 d’octubre. A cada local hi haurà penjat un cartell on, prèviament a la jornada de vacunació, s’informarà dels dies i hores.

Locals i Barris d’Influència Dies Horari Biblioteca Comarcal (Sala d’Actes): Racó d’En Portas, Els Pins i La Plantera Dilluns 19 Octubre

Dimarts 20 Octubre 9’30-13’30 i 16-17’30 h

9’30-15’00 h Local AVV Mas Borinot: Mas Borinot, Valldolig, St Francesc, Santa Cristina i Vistamar Dimecres 21 Octubre i

Dijous 22 Octubre 9’30-13’30 i 16-17’30 h Casa de la Cultura: Control-Horta La Perla, Quatre Vents, Can Borell i Mas Moixa Divendres 23 Octubre