Blanes. Blanes acull l’exposició ‘Everybody Needs Good Neighbours’ d’Arnau Blanch, Premi Art en Ruta 2020

L’emblemàtica Casa Saladrigas de Blanes acull fins al proper 31 d’octubre l’exposició ‘Everyboody Needs Good Neighbours’, de l’artista selvatà Arnau Blanch. L’obra és la guanyadora del Premi Art en Ruta 2020, i forma part del projecte SelvaCultura del Consell Comarcal de la Selva, en aquesta ocasió amb el suport de l’Àrea de Cultura de l’Ajuntament de Blanes.

L’objectiu d’aquesta suma de col·laboracions és facilitar un espai de promoció i difusió del treball dels creadors visuals de la comarca de la Selva al territori, i concretament en aquelles sales d’exposicions de la comarca que ofereixen una programació estable de treballs d’art contemporani. Casualment Casa Saladrigas serà el darrer equipament on s’allotjarà el treball d’Arnau Blanch, finalitzant un recorregut que l’ha portat a Perpinyà, Barcelona, Brasil i Nova York, entre d’altres.

‘Everybody Needs Good Neighbours’, un viatge visual i sensorial

L’exposició d’Arnau Blanch es planteja com un viatge visual i sensorial que parteix del poble natal de l’artista i fotògraf, Vilobí d’Onyar. Una població que es caracteritza per estar ubicat en un espai de confluència d’infraestructures de transport i que els converteix, segons narra Arnau Blanch, en un territori desmembrat. Els túnels, els ponts, les tanques i els murs de contenció constitueixen un paisatge al què s’han hagut d’adaptar els veïns de la zona.

L’aparent comoditat i millora de mobilitat associada a les infraestructures construïdes pels habitants de Vilobí d’Onyar fa que ells mateixos s’hagin hagut d’adaptar a un entorn artificial. El fotògraf s’acosta a aquest territori de manera única i impactant, buscant la novetat i l’impacte narratiu en qui visiona el seu muntatge sensorial on la imatge i un so impactant provoquen reaccions úniques en el visitant.

El muntatge d’Arnau Blanch s’allotja al primer pis de Casa Saladrigas, on aquesta setmana s’ha encarregat de fer la instal·lació. Coincidint amb la finalització de la seva posada en marxa, l’artista va rebre la visita de l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, i del regidor de Cultura, Albert Sanz. Tots dos es van interessar per conèixer de primera mà què ha volgut transmetre l’autor a través de la seva obra, felicitant-lo per la impactant posada en escena.

Arnau Blanch, fotògraf i provocador visual

Arnau Blanch treballa la fotografia des de diferents punts de vista, des del seu potencial narratiu fins a l’especulatiu. Després de cursar els seus estudis a l’Institut d’Estudis Fotogràfics de Catalunya, es va traslladar a Nova York per afpfundir i centrar-se en la fotografia documental a l’International Center of Photography. El seu projecte ‘Everybody Needs Good Neighbours’ va guanyar la Beca FotoPres de La Caixa l’any 2014, i s’ha pogut veure a Barcelona, Madrid, Zaragoza, Nova York, Brasil i Gran Bretanya. Dins el cicle d’Art En Ruta 2020, el muntatge ha estat allotjat a Santa Coloma de Farners, Girona, Perpinyà i Blanes.

‘Everybody Needs Good Neighbours’ es podrà visitar a Casa Saladrigas fins al 31 d’octubre en el següent horari: els matins de dimarts a dissabte de 10 a 13 h i a les tardes de dijous a dissabte de 17 a 20 h.

1602541358Expo Arnau Blanch Art en Ruta 9.jpg
1602541359Expo Arnau Blanch Art en Ruta 4.jpg