Altafulla. Altafulla torna a gaudir del triatló

Altafulla ha tornat a gaudir aquest dissabte d’un esdeveniment esportiu adaptat a la nova normalitat. Finalment, s'ha pogut celebrar el Triatló d’Altafulla, una de les proves de circuit popular de triatló Just Tri Series. L’esdeveniment ha anat a càrrec de la Regidoria d’Esports de l’Ajuntament d’Altafulla, que encapçala l'edil Àlex Cañas, i ha comptat amb la direcció tècnica de Sport No Limit.

Per qüestions de seguretat, la participació ha estat limitada a 250 atletes. Les poques places es van esgotar en menys d’una setmana. Entre els inscrits al Triatló d’Altafulla 2020 hi havia quatre campions d’Espanya: Albert Parreño, Anna Flaquer, Albert Torres i Dolça Ollé.

Els guanyadors

Enric Boldu, del Club Natació Montjuïc, amb un temps de 1:00:28 i Anna Flaquer, del club Fasttriatlon, amb una marca de 1:06:40 han estat els guanyadors en la modalitat Sprint.

En la modalitat Super Sprint, els vencedors han estat Pep Tatché, del club T-Bikes, amb un temps rècord de 00:33:03 i Olga Fernàndez, del Club Triatló Sabadell, parant el crono en 00:45:12.

Mesures de seguretat

El Triatló d’Altafulla ha comptat amb unes mesures de seguretat exigents a conseqüència de la Covid-19. Els triatletes han hagut de respectar els dos metres de distància de seguretat en tot moment, utilitzar la mascareta a la recollida de dorsals i a l’entrada a boxes, netejar-se les mans en el moment de recollir els dorsals i a l’entrada a boxes, i seguir les indicacions que han donat les persones de l’organització.

A més a més, les sortides han estat esglaonades i per grups reduïts i a la meta s’ha comptat amb espais amplis per respectar les distàncies.

Un circuït de triatló afectat per la pandèmia

A conseqüència de la Covid-19, quatre de les cinc proves de circuït Just Tri Series 2020 es van haver de cancel·lar: Castelldefels, Tarragona, Cambrils i L’Hospitalet de L’Infant. L’última prova del circuit, el Triatló d’Altafulla, s’ha pogut finalment celebrar.

Dues modalitats

Per a aquest esdeveniment, els participants han pogut escollir entre dues distàncies: Sprint (individual i relleus) i Super Sprint (individual). La modalitat de Sprint individual i relleus consta de 0,75 km de natació, 20 km de bicicleta i 5 km de cursa a peu; mentre que la Super Sprint individual compta amb 0,35 km de natació, 10 km de bicicleta i 2,5 km de cursa a peu.