Móra d'Ebre. L’Ajuntament de Móra d’Ebre iniciarà en breu el desplegament de WiFi gratuïta pels seus carrers

El Consell d’Alcaldes del Baix Ebre  s’ha reunit avui per fer seguiment de l’evolució de la pandèmia de Covid-19 a la comarca. La directora dels serveis territorials de Salut, Mar Lleixà i la d’Educació, Montse Perelló, han explicat als alcaldes del Baix Ebre els resultats dels cribratges realitzats als centres educatius i l’evolució del brot de Padesa. La reunió, convocada pel president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura, s’ha celebrat per videoconferència.

Des de l’inici de curs escolar s’han confinat un total de 39 grups al Baix Ebre, 20 dels quals ja estan desconfinats. La major part d’aquests grups corresponen a centres educatius de Tortosa, però també s’han confinat 11 grups a Deltebre i 1 a Camarles. Precisament a Tortosa, on hi ha el focus més gran, és on aquesta setmana Salut ha començat a fer cribratges massius a escoles i instituts. “Segons ens han informat les directores dels serveis territorials d’Educació i Salut, fins ara no s’estan detectant molts casos positius, però aquest cribratge massiu permet detectar casos asimptomàtics i tallar així la cadena de transmissió”, ha explicat Faura.

També han intervingut al Consell d’Alcaldes del Baix Ebre, el president del Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre (COPATE), Joan Alginet, i diversos tècnics del consorci, que han explicat als ajuntaments la possibilitat d’adquirir, de forma gratuïta, fertilitzant orgànic de la planta de compostatge de Mas de Barberans. El COPATE també ha informat del projecte Rural Smart Energy, subvencionat a través del PECT EbreBiosfera i mitjançant el qual s’està redactant el pla de transició i governança energètica a les Terres de l’Ebre, un pla que requereix la implicació dels ajuntaments.