Blanes. El govern de l’Ajuntament de Blanes proposa que no s’incrementin les Ordenances Fiscals per al 2021

L’Ajuntament de Blanes ha convocat per aquest proper dijous 8 d’octubre una sessió extraordinària del Ple Municipal amb un únic punt a l’ordre del dia: les Ordenances Fiscals que regiran en aquesta població l’any vinent. La proposta que portarà a debat el govern blanenc no contempla cap increment en la modificació de tipus impositius o quotes, de manera que continuaran vigents les actuals.

Segons ha avançat l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa: “Davant la situació actual marcada pels efectes de la COVID-19, des de l’equip de govern seguim posant-nos al costat de la ciutadania impulsant mesures econòmiques que puguin ajudar als blanencs i blanenques a refer-se de l’impacte que està provocant, sobretot a nivell social”.

El batlle també ha recordat: “Durant els darrers mesos ja hem aprovat la modificació de taxes i preus públics per ajudar a pal·liar els efectes de la pandèmia. Per això, ara cal seguir fent-ho el temps que faci falta”. Per últim, també ha avançat respecte els Pressupostos Municipals pel 2021 que aviat també es portaran a debat: “Caldrà portar el funcionament municipal a escenaris de major eficiència, on s’hauran d’optimitzar despeses sense augmentar ingressos”.

Proposta de reduir la quota per tramitar l’alta d’habitatges

Les Ordenances Fiscals pel 2021 que es porten a debat demà dijous únicament  reajusten la taxa d’escombraries en els habitatges d’ús turístic, i posa en marxa un nou epígraf que regula les anomenades ‘llars compartides’. Són ajustaments que cal incloure en la tipologia d’habitatges per a l’aplicació del Decret 75/2020 del passat 4 d’agost emès per Turisme de Catalunya.

Aquest decret regula nous productes turístics com els allotjaments singulars i les llars compartides amb l’objectiu d’afavorir la competitivitat i adequar la realitat jurídica a la demanda real, així com a la pròpia activitat en sí. En relació a aquesta nova tipologia d’allotjaments, la proposta que porta a debat del ple l’Ajuntament de Blanes redueix la quota per tramitar l’alta d’habitatges turístics un 27% i ho reajusta a la baixa, segons la superfície i tipus d’habitatge, així com la taxa de recollida i tractament d’escombraries.

Respecte la nova figura de llars compartides, tributarà amb una quota de tramitació d’alta de 200€ i una quota anual per taxa de recollida i tractament d’escombraries de 160€ en el cas dels pisos, i de 166€ en els casos d’habitatges unifamiliars. Els allotjaments singulars són construccions que no encaixen sota cap de les modalitats vigents d’allotjaments turístics, com per exemple les cabanes d’arbres, barraques de pedra seca entre vinyes, les coves, etc.

Per la seva banda, la nova figura de llar compartida és un allotjament que constitueix l’habitatge principal del seu titular. Aquesta persona el comparteix com a servei d’allotjament amb terceres persones, en concret amb un màxim de quatre usuaris per estades de durada igual o inferior a 31 dies. El titular ha de residir i compartir l’habitatge amb els altres residents mentre dura l’estada. La Generalitat va establir el termini d’un any perquè els ajuntaments puguin assumir la nova tipologia d’allotjament turístic.

Aprovació provisional de les Ordenances Fiscals 2021

En cas que les Ordenances Fiscals 2021 proposades per l’equip de govern prosperin en el ple municipal extraordinari que tindrà lloc aquest proper dijous, quedaran aprovades amb caràcter provisional. Això significa que s’obrirà un nou termini d’exposició pública durant 30 dies hàbils –és a dir, els dies laborables i no festius- abans de la seva aprovació definitiva.
El ple extraordinari convocat per l’Ajuntament de Blanes per aquest proper dijous 8 d’octubre començarà a la seva hora habitual, les 7 del vespre, i se celebrarà novament de manera telemàtica. Es podrà seguir en directe per streaming a través del perfil Facebook de l’Ajuntament de Blanes, així com pel 97.7 de Ràdio Blanes.

1602096421Ple Municipal 24 Setembre Blanes - 1.jpg