Riudellots de la Selva. S’inverteixen prop de 12 MEUR per a millorar la depuració de les aigües residuals a la comarca de la Selva

El director de l’ACA, Lluís Ridao, ha visitat avui les obres d’ampliació de les depuradores de Maçanet i Riudellots de la Selva, acompanyats per les alcaldesses d’aquests municipi.

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) està invertint més de 10 MEUR per a millorar el sanejament de la comarca de la Selva, mitjançant l’ampliació de les depuradores de Maçanet i Riudellots de la Selva. El director de l’Agència Catalana de l’Aigua, Lluís Ridao, ha visitat avui, acompanyat per les alcaldesses de Maçanet i Riudellots, Natàlia Figueras i Montserrat Roura, l’evolució dels treballs en aquestes plantes, que s’adaptaran a les necessitats de sanejament actuals i futures, a més de modernitzar les seves instal·lacions. Les dues actuacions estan incloses dins l’actual cicle de planificació hidrològica (2016-2021).

Les obres d’ampliació de la depuradora de Maçanet tenen un pressupost de 6,4 milions d’euros i consistiran en la remodelació completa de la planta, posada en servei el 1979 i ampliada al 1995, construint pràcticament una nova depuradora. També es duplicarà la capacitat de tractament (passant dels 1.000 als 2.000 m3/dia), equivalent a una població de 16.000 habitants (ara és de 5.833). El tractament serà de tipus biològic, amb eliminació de la matèria orgànica, el nitrogen i el fòsfor. Les obres tenen una durada de 14 mesos i es preveu que finalitzin a mitjans de 2021.

Depuració de Riudellots i Campllong

Respecte l’ampliació de la depuradora de Riudellots de la Selva, s’estan invertint més de 5,3 milions d’euros per adequar la planta a les necessitats de sanejament actuals i futures, ampliant la capacitat de tractament de la depuradora (passant dels 1.600 als 2.200 m3/dia). Fins ara, la depuradora tracta les aigües residuals generades a Riudellots i les provinents del polígon industrial les Ferreries (terme municipal de Campllong). Amb l’ampliació es tindrà capacitat per tractar les aigües residuals generades en el nucli urbà de Campllong, que fins ara es sanegen a la depuradora de la indústria càrnica de la Selva i posteriorment abocades a la riera de Campllong. El projecte que preveu la connexió de Campllong amb la depuradora s’està actualment redactant.

L’alcaldessa de Riudellots de la Selva, Montserrat Roura, ha destacat: “Des de l’Ajuntament aplaudim l’arribada d’aquesta ampliació, una obra molt necessària i reclamada des de fa molts anys. La manca de dimensionat de la depuradora ha condicionat negativament la implantació de noves activitats al municipi, durant aquests anys de retard”.

Ampliació de la depuradora de Viladecavalls est

El director de l’ACA també ha visitat les obres d’ampliació de la depuradora de Viladecavalls est, al Vallès Occidental, acompanyat per l’alcaldessa del municipi, Cesca Berenguer. Els treballs van començar a principis de setembre i suposaran una inversió d’1,7 MEUR.

La depuradora augmentarà la seva capacitat de 900 a 2.200 m³/dia, adequant-se a les necessitats de sanejament actuals i futures, mitjançant l’ampliació dels elements de tractament de la depuradora i la remodelació d’alguns elements existents. Cesca Berenguer, alcaldessa de Viladecavalls, ha posat en relleu que “són unes obres reivindicades al llarg del temps i que suposaran una millora notable en el funcionament del sistema de depuradores tan necessari en l’actualitat”.

Els treballs, que es duran a terme garantint el funcionament de la planta i amb es perllongaran durant 9 mesos, consistiran en l’ampliació del pou de bombament de capçalera, la instal·lació d’un nou pretractament mitjançant un equip compacte, la construcció d’un nou tractament biològic format per dues línies de reactor biològic tipus seqüencial (conegut com a SRB, de l’anglès Sequencing Batch Reactor) i la reconversió d’un edifici existent de pretractament en edifici de serveis, entre d’altres.

16016486913.jpg

16016486922.jpg