Solsona. El camp de l'Escola Arrels està a punt per acollir aquesta temporada els equips sèniors i de base del futbol solsoní

Aquest dissabte a les quatre de la tarda l’afició dels escapulats està convocada   al camp de futbol de l’Escola Arrels II, on es disputa el partit del Sènior B del Club Futbol Solsona contra el Vilanova de l’Aguda. L’Ajuntament ha condicionat les instal·lacions per desenvolupar-hi aquesta temporada els equips sèniors del CF Solsona i els del Futbol Base Solsona-Arrels, fins que s’hagi refet el mur de l’institut, que amenaça de caure sobre el camp municipal.

Precisament, aquesta mateixa setmana s’ha signat el conveni a quatre bandes que regula els termes de col·laboració entre l’Ajuntament, la Fundació Privada Escolar Mare de Déu del Claustre, el CF Solsona i el Futbol Base Solsona-Arrels. El centre educatiu autoritza als clubs la realització de la seva activitat habitual i els partits a les instal·lacions sense cap contraprestació econòmica. Concretament, podran fer ús del camp, els vestidors, el gimnàs i el pati cobert. El consistori, per la seva banda, ha assumit les obres de condicionament de la pista i dels vestidors, que només es faran servir quan es disputin partits, i es farà càrrec del manteniment ordinari.

Els treballs, executats per Excavacions Ramon Roma per un import de 6.100 euros, han consistit en l’esplanació del camp, aportació de sauló i la seva compactació per deixar el terreny de joc en condicions. La brigada municipal també ha desbrossat i netejat l’entorn, ha traslladat les porteries i les banquetes del camp de futbol municipal i ha repintat els vestidors.

La cessió del mur que separa el recinte de l’Institut Francesc Ribalta del camp de futbol municipal, el maig passat, ha alterat la temporada del futbol solsoní per motius de seguretat. “Des del primer moment s’han analitzat les diferents opcions que teníem al municipi per garantir la continuïtat de l’activitat del club de la manera més pràctica possible”, explica el regidor d’Esports, Joan Parcerisa. “Aprofitar el camp de l’Arrels era la més viable i ho vam posar a disposició del CF Solsona-FB Solsona-Arrels”, afirma Parcerisa, al mateix temps que agraeix la total predisposició de l’escola.

Quant a la reconstrucció del mur, està previst que el Departament d’Educació de la Generalitat en liciti les obres de forma imminent. Una vegada s’escometin, es preveu que durin uns dos mesos, segons el projecte. Quan finalitzin, hi entraran les màquines que han de renovar la gespa artificial del camp solsoní. El consistori no confia que les instal·lacions municipals estiguin a punt abans de la primavera. El conveni amb l’Escola Arrels té una vigència d’una temporada, si bé especifica que en cas que el camp municipal pugui reobrir-se abans, se’n podria avançar el venciment. Pel que fa al futbol 7, es mantindrà al municipal fins que comencin les obres.

1601648690adequacio_camp_Arrels.jpg