Blanes. ‘Concentració Espontània’ a Blanes en el tercer aniversari de l’1 d’Octubre

Aquest vespre de dijous, coincidint amb el tercer aniversari del Referèndum de l’1 d’Octubre de 2017, s’ha viscut un acte reivindicatiu centrat en una ‘Concentració Espontània’ amb la participació de diverses persones. Ha tingut lloc a l’anomenada ‘Plaça 1 d’Octubre’, com se la coneix en cercles independentistes, tot i que oficialment el seu nom sigui el de ‘Plaça d’Espanya’.

Aquest va ser un dels indrets d’arreu de Blanes on el diumenge de fa tres anys s’hi van concentrar un bon nombre de persones durant tot el dia, culminant a la nit quan les votacions van finalitzar enmig d’un esclat d’aplaudiments. Si bé la celebració del primer i segon aniversaris s’han viscut els darrers dos anys a Blanes de manera prou intensa, en canvi aquest 2020 el context de la pandèmia ha fet optar per la prudència, i s’ha restringit l’activitat a entonar cançons reivindicatives i corejar proclames independentistes.

Així, ajudats per la incombustible guitarra d’una de les persones habituals en les concentracions independentistes, s’ha cantat des de ‘Què vol aquesta gent que truca de matinada’ fins ‘Bella Ciao’, passant per ‘Nosaltres no som d’eixe món’ o l’emblemàtica ‘Estaca’ de Lluís Llach. Finalment, s’ha entonat l’Himne Nacional de Catalunya, el Cant dels Segadors, i s’ha donat per conclòs l’acte.

Durant la concentració s’han corejat lemes com ara l’emblemàtic ‘1 d’Octubre, ni oblit ni perdó’, ‘Independència’ i ‘Llibertat Presos Polítics’. L’acció reivindicativa ha finalitzat tan ràpid com ha acabat, i tots i totes les participants duien posada la preceptiva mascareta en prevenció de la propagació de la COVID-19.

Val a dir que aquesta passada matinada diversos membres del CDR Blanes han intentat penjar uns plafons que formaven la frase ‘1-0 No Oblidem’ a l’espigó extern del port del Club de Vela. La trucada d’uns veïns, però, ha alertat la Policia Local, que els ha fet desistir, i s’han tret els plafons del lloc on els havien enganxat amb silicona.