Blanes. Èxit de convocatòria de les Visites Guiades al Delta de la Tordera de diumenge vinent, Dia Mundial dels OcellsP

La convocatòria de l’Ajuntament de Blanes llençada tot just fa una setmana ha suposat un nou èxit de participació, després que pràcticament el mateix dia en què es van iniciar les inscripcions ja es van cobrir totes les places possibles. Es tracta de les visites guiades al Delta de la Tordera que tindran lloc diumenge vinent, 4 d’octubre.

Per no decebre les expectatives de les persones que durant aquests darrers dies han continuat posant-se en contacte amb el consistori blanenc per inscriure’s, s’ha elaborat una llista d’espera que ja arriba al prop de centenar d’aspirants, i la idea és poder oferir noves visites guiades més endavant. La iniciativa està organitzada pel Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament de Blanes amb la col·laboració de l’Associació de Naturalistes del Montnegre i la Tordera

Al llarg del matí d’aquest proper diumenge es faran diferents torns amb dos grups separats de 5 persones cadascun, acompanyats d’un monitor. Cada grup farà una visita guiada als dos aguaits, els observatoris d’ocells provisionals que s’estan acabant d’arranjar perquè estiguin instal·lats de cara al proper cap de setmana. Tècnics especialitzats els informaran tant de les aus presents com de l’entorn natural del Delta de la Tordera.

En total està previst que hi hagi quatre torns al llarg del matí, amb una duració mitjana d’una hora i quart, aproximadament. Cap dels grups interactuarà amb l’altre, per respectar les noves mesures de prevenció de contagi de la COVID-19 dictades per les autoritats sanitàries. Com a recomanacions a tenir en compte per gaudir millor de l’experiència, des de l’organització s’ha indicat que cal portar calçat còmode i mascareta, obligatòria per a majors de 6 anys d’edat.

La Jornada de Visites Ornitològiques d’aquest proper diumenge al Delta de la Tordera s’emmarquen en la commemoració del ‘Dia Mundial dels Ocells’, inclòs en el context de la ‘Setmana de la Natura’, una iniciativa de la Xarxa per a la Conservació de la Natura que aquest 2020 està previst que se celebri entre els dies 3 i 11 d’octubre.

1601556719Cuareta.jpg
1601556719Delta de la Tordera 1.jpg