Blanes. Blanes es va sumar ahir al moviment global ‘Alerta Roja: Fem Esdeveniments’, en defensa del sector cultural i artístic

El vespre d’aquest passat dimecres, coincidint amb la jornada del 30 de setembre, Blanes es va sumar al moviment internacional ‘Alerta Roja: Fem Esdeveniments’. Ho va fer amb una performance que es va projectar a la façana principal de l’Ajuntament de Blanes a partir de les 8 del vespre i fins les 10 de la nit. El consistori blanenc s’ha afegit a aquesta iniciativa de la m à de l’empresa d’esdeveniments blanenca ‘Franma’, que va proposar afegir-s’hi.

Des de l’Ajuntament, a través del Departament de Cultura i Festes, es va informar a les entitats culturals i artístiques del municipi perquè tinguessin coneixement de l’acció reivindicativa, així com dels objectius que es perseguien. El cert és que des de les 4 de la tarda, quan va començar al muntatge de tot l’equipament tècnic que es va desplegar davant l’edifici consistorial, van ser força persones les que van preguntar què s’hi anava a fer, aprofitant la ocasió per fer difusió de la campanya.

L’Ajuntament de Blanes tenyit de vermell

L’acció reivindicativa va consistir en il·luminar de color vermell la façana principal de l’edifici de l’Ajuntament de Blanes, al Passeig de Dintre 29, acompanyat del logotip que identifica la campanya global de militància cultural i de recolzament dels professionals del món de l’entreteniment. Es tractava de fer una acció de visibilització, unió i cohesió dels sectors de l’espectacle, artístic, cultural i d’esdeveniments.

El moviment internacional ja aplega 21 països, i l’acció d’aquest passat dimecres ha estat la segona en pocs dies. La campanya ‘Alerta Roja: Fem Esdeveniments’ ja va organitzar el passat 17 d’octubre una altra acció similar. I ara, amb la que es va dur a terme ahir, tenia per objectiu ampliar el caràcter representatiu del sector de l’espectacle i els esdeveniments d’entreteniment i culturals, obrint-se a la creativitat de tota mena: artístiques, corporals, tècniques, musicals, etc.

En l’acció d’aquest passat dimecres es va donar l’oportunitat perquè participessin les ciutats que no van poder ser presents en l’anterior jornada del 17 d setembre, arran de la bona acollida d’aquella performance. El color vermell va ser la nota visual dominant que volia despertar la consciència social i mediàtica sobre l’alarmant i preocupant situació del sector.

L’acció es va completar amb diversos feixos de llum projectats arran de façana, que es creuaven en el cel situat per sobre del Passeig de Dintre. En l’acció del passat 17 de setembre van participar-hi 25 ciutats d’arreu de l’estat espanyol, on es van il·luminar amb color vermell espais públics, privats i de particulars, i en aquesta darrera del 30 de setembre encara no es tenen les xifres de quantes ciutats més s’hi ha adherit.

1601556715Alerta Roja 2.jpg
1601556715Alerta Roja 3.jpg