Titulars
A+ A A-

Blanes. El Teatre de Blanes aixeca el teló de la nova temporada amb la comèdia de Pau Roca ‘Les coses excepcionals’

Aquest proper diumenge 20 de setembre el Teatre de Blanes tornarà a alçar el teló de nou per encarar el darrer trimestre d’aquest 2020, trencant els sis mesos en silenci per la COVID. La primera representació que s’oferirà a les 7 de la tarda duu un títol certament adequat per l’actual situació que s’està vivint arreu: ‘Les coses excepcionals’.

Protagonitzada per Pau Roca, és l’adaptació del text original de Duncan Macmillan estrenat a Edimburg, i ha estat un èxit arreu dels teatres on s’ha representat, havent obtingut diversos premis i reconeixements. En aquest sentit, ha estat descrita com ‘la comèdia més divertida sobre la depressió’, i com un ‘monòleg hilarant i honest sobre el sentiment de culpa que creix quan sents que no has fet feliços els que estimes i t’estimen.

Programació setembre-desembre al Teatre de Blanes

La programació professional al Teatre de Blanes que comença diumenge inclourà sis espectacles des d’aquest proper diumenge 20 de setembre i fins al dissabte 12 de desembre. Són quatre funcions de teatre i dues musicals. Quatre d’ells són les representacions que van quedar per fer-se des del passat mes de març, quan es va haver d’interrompre pel confinament, coincidint amb l’inici de la pandèmia.

Així, ‘Les coses excepcionals’ d’aquest proper diumenge, ‘Tinder Sorpresa’ el 29 de novembre, ‘Els Brugarol’ el 5 de desembre i ‘Free Piano’ el 12 de desembre són espectacles reprogramats. Les novetats són l’espectacle del músic i compositor blanenc Xavi Molina, que presentarà ‘Noucents’ el 4 d’octubre, i ‘Una Nit Mooolt Complicada’ el 17 d’octubre.

Es poden comprar entrades una hora abans que comenci l’espectacle al mateix Teatre, així com al portal https://www.teatredelacostabravasud.cat/ca/venda-dentrades.html. En compliment de les mesures de seguretat preventives per la COVID-19 establertes per les autoritats sanitàries, actualment l’aforament del Teatre de Blanes ha quedat reduït al 50%, és a dir: amb 200 localitats disponibles.

Mesures de protecció i prevenció per la COVID-19

Per poder complir aquesta mesura, el Teatre de Blanes disposa d’un sistema automatitzat per garantir que es preserva la distància de seguretat entre el públic assistent. A mesura que s’han anat venent telemàticament les entrades, un programa informàtic ha alliberat els seients al seu voltant per mantenir la distància de seguretat adequada. Tant si s’han comprat entrades individuals com en grup de ‘nucli familiar’, tothom té la garantia que estarà guardant la separació adequada.

En el cas que s’assisteixi al Teatre de Blanes com a ‘nucli familiar’ es podran seure junts amb totes les mesures de seguretat. Això és perquè, un cop s’han seleccionat els seients, el sistema de venda bloqueja automàticament les ‘butaques COVID’, és a dir, els seients laterals, frontals i posteriors en relació a les butaques reservades, que queden des d’aquell moment inhabilitades i ja no es poden posar a la venda.

Altres mesures que també s’han implementat és que el Teatre de Blanes serà una zona ‘termo-vigilada’. Es prendrà la temperatura corporal a tothom que hi arribi, i no hi podrà accedir en cas que el resultat de la mesura sigui igual o superior als 37’5º C. Val a dir que el llindar de la temperatura podrà variar en funció de les indicacions de les autoritats sanitàries competents, així com de la pròpia situació de la persona.

L’ús de la mascareta serà obligatori a l’interior de les instal·lacions, i hi haurà dispensadors de gel hidroalcohòlic als accessos i altres zones per facilitar la higiene de mans. Sempre que sigui possible, s’haurà de respectar la distància de seguretat d’1 metre i mig, i l’accés es farà de manera esglaonada, seguint les indicacions que es donin amb anterioritat a la data prevista per a l’espectacle, mitjançant el portal web o correu electrònic.

Els qui tinguin una localitat de la fila 1 a la 8, entraran pels accessos de planta baixa. Per la seva banda, a partir de la fila 9 i fins la 25 hi accediran per les escales laterals del vestíbul principal. Val a dir en aquest darrer sentit que l’ús dels ascensors es limitarà al mínim imprescindible, només per a les persones amb mobilitat reduïda, i s’utilitzaran preferentment les escales.

Per últim, per assegurar la ventilació de l’edifici es mantindrà la renovació d’aire. El públic assistent té el deure de complir amb la mesura d’evitar anar al Teatre en cas de presentar símptomes compatibles amb la malaltia, o bé en cas d’haver estat en contacte directe amb un malalt. Val a dir que tot aquest seguit de mesures estan sempre subjectes als canvis que puguin fer en qualsevol moment, en funció de l’evolució de la pandèmia, les autoritats competents.

1600494550LES COSES EXCEPCIONALS - 2.jpg
1600494550banner_web.jpg
1600494550Programaci? Teatre Blanes SET-DES 2020.jpg
1600494550LES COSES EXCEPCIONALS - 4.jpg