Platja d'Aro. 8è Festival musical FestiSurf Costa Brava 2020

Vuitena edició del Festisurf Costa Brava (web), dissabte 19 de setembre (21.30 h) al Palau d’Esports i Congressos de Platja d’Aro: una nit per gaudir del millor surf-rock nacional i internacional, un estil que té l’origen a Califòrnia als anys 60, que reviurà amb les actuacions de MFC Chicken (Regne Unit) i Los Tiki Phantoms (Barcelona). Finalment no hi seran els portuguesos TT Syndicate per l’entrada en vigor de l’estat de contingència al seu país arran de la Covid-19 i en el seu lloc les actuacions de cada banda s’allargaran a 75 minuts cadascuna.

Una proposta musical organitzada per l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, amb totes les entrades gratuïtes ja distribuïdes prèviament en línia, per a un aforament de 550 persones amb seient assignat i amb totes els mesures de seguretat. La seu original del festival havia estat la platja de Riuet, traslladada posteriorment a la Sala Polivalent de Castell d’Aro arran de les inclemències meteorològiques. Enguany es desplaça fins un emplaçament més ampli segons els protocols actuals, ja que a Castell d’Aro la capacitat hauria estat de només de 200 espectadors.

Els britànics MFC Chicken ofereixen cançons de rock’n’roll cru, impulsades pel saxo,  amb lletres sobre menjar ràpid i cors trencats. Han publica quatre discs i diversos singles amb Spencer Evoy (saxo i veu principal), Ravi Low-Beer (bateria), Zig Criscuolo (baix i veus) i Dan Criscuolo (guitarra i veus). Han fet centenars de concerts al seu país i a arreu d’Europa i s’han consolidat com a ambaixadors del so del Pacific Northwest rhythm’n’blues. Enguany celebren el desè aniversari amb un nou àlbum i 14 temes de rock’n’roll, frat-rock i rhythm’n’blues.

Els barceloins Los Tiki Phantoms ofereixen una barreja de surf clàssic amb garatge, rock’n’roll i spaghetti western amb una base rítmica demolidora, melodies enganxoses i un directe amb dosis d’humor. Després de molts anys a la carretera i d’hores i hores escoltant música d’altres artistes ha volgut gravar en el seu darrer disc, i sota la seva perspectiva, algunes de les seves cançons preferides, d’influències i estils prou variades: Blondie, Alaska y Dinarama, Rocío Jurado o Roy Orbison, entre d’altres.