Dia de les biblioteques, a la Setmana del Llibre en Català

Avui, 10 de setembre, i dins el marc de La Setmana del Llibre en català se celebra el Dia de les biblioteques publiques. Representants de més de 100 biblioteques del país són a La Setmana per triar llibres en català i nodrir les biblioteques.

A partir de les aportacions de la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i les empreses col·laboradores de La Setmana, les biblioteques poden triar i remenar entre els títols en català que hi són presents entre els més de 200 expositors (entre llibreries, editorials i institucions). D’aquesta manera aquests equipaments poden ampliar el seu fons adquirint llibres a les casetes de les diferents editorials i llibreries presents a la Setmana. Una oportunitat única per enriquir les col·leccions, tan físiques com virtuals, de les biblioteques.

El diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Joan Carles Garcia Cañizares ha participat aquest matí a l'acte de benvinguda del dia de les biblioteques de la 38a edició que se celebra fins diumenge 13 de setembre amb la programació presencial reforçada per la difusió digital a tot el territori.

Durant la seva intervenció ha volgut felicitar a totes les bibliotecàries «per la seva capacitat d’adaptació durant tots aquests mesos i l’esforç que han realitzat perquè les biblioteques, malgrat tot, hagin continuat sent l’espai cultural polivalent, educatiu, de promoció de la lectura i de cohesió social que han estat sempre». I ha afegit com «ja era indiscutible el paper que les biblioteques públiques jugaven en la transmissió i el creixement de la cultura d’un país i, en especial, dels seus ciutadans però en circumstàncies com les viscudes s’ha fet més evident que mai».

Garcia Cañizares ha destacat també que «durant el confinament, el número de préstecs virtuals ha augmentat un 336% i ja tenim més de 52.000 usuaris. Per tant, les biblioteques heu tingut, teniu i haureu de tenir un paper cabdal per mantenir la cultura viva».

«Una jornada de complicitat» -ha recordat el diputat- «entre tots els agents que treballeu en la promoció lectora, espero que us endugueu molts llibres cap a les biblioteques per tal que els vostres usuaris gaudeixin encara més d’aquest servei, i us desitjo molts encerts en el vostre compromís per fer de les biblioteques espais d’accés universal a la cultura i el coneixement. Enhorabona a tots perquè, malgrat tot, la cultura continua viva».

Durant aquests dies, la Xarxa de Biblioteques Municipals dinamitzarà les activitats infantils i familiars que s’oferiran a l’espai familiar de la Setmana amb l’objectiu de difondre la riquesa i vitalitat del llibre en català. Aquesta proposta presencial es combinarà amb una programació en línia especial del cicle de trobades virtuals entre llibreters i autors “De paraula” que tenen lloc al perfil d’Instagram de la Xarxa de Biblioteques Municipals.

Com cada any, a l’estand de la Llibreria de la Diputació de Barcelona es podran adquirir les darreres novetats editades per la corporació. Aquest any l'estand serà conjunt amb l'Ajuntament de Barcelona. Cal recordar que es poden trobar llibres de l'Institut del Teatre, edicions municipals, del CCCB, del Palau Güell, fullets, mapes, punts de llibre i molt més!

La Setmana va néixer l’any 1983 amb l’objectiu de promocionar el llibre en català i convertir-se en un punt de trobada entre lectors, editorials i llibreries. Des de llavors, La Setmana no ha parat de créixer fins a convertir-se en el que és avui, un esdeveniment cultural de referència al país.