Platja d'Aro. Inici obres de reforma Passeig Marítim després del Glòria

La segona setmana de setembre el Ministeri per la Transició Ecològica inicia els treballs de reforma de 500 metres de l’extrem sud del Passeig Marítim de Platja d’Aro, el tram més perjudicat després del Glòria. L’Estat hi invertirà un milió d’euros en la instal·lació d’un mur de rocalla amb prou profunditat perquè la seva base estigui per sota de nivell del mar -com si fos un espigó però platja endins-, per evitar que un futur es pugui descalçar de nou, ja que el temporal va posar de manifest la marca de suport estructural en la seva base construïda entre 1985 i 1990, directament sobre la sorra.

Simultàniament, l’Ajuntament destina 750.000 euros en nou sistema de cablejat de l’enllumenat públic de tot el passeig gràcies a una inversió prevista, però que ara s’executa des d’un nova perspectiva en que la instal·lació no serà sota la sorra, sinó en el subsòl del passeig. Alhora també es renovarà en el tram d’obra nova la xarxa de sanejament. L’afectació també es va estendre en superfície i per tant, ara l’Ajuntament podrà definir com ha de ser la nova capa superior del Passeig Marítim (per exemple fent-la més llista i transitable), quins seran els nous elements de mobiliari urbà i d’enjardinament.

El calendari preveu la finalització d’obres a l’entorn de la Setmana Santa de 2021. L’inicialment previstes de març a juny d’enguany, no van començar arran de l’estat d’alarma per la Covid-19. Llavors el consistori va sol·licitar a Costes un nou calendari per evitar la coincidència amb la temporada d’estiu i conservar les terrasses dels establiments de restauració. Llavors l’Ajuntament va restaurar provisionalment la sorra per evitar l’esvoranc i facilitar l’accés a peu des del passeig a la platja i a la zona de bany, i va senyalitzar amb elements de seguretat el tram més sensible al pas dels vianants.

Ara també es redistribuiran 20.000m3 de sorra de la Platja Gran i amb noves aportacions de l’interior de mar de la zona de la desembocadura del Ridaura, per connectar el passeig amb la platja, si bé també es contempla la instal·lació d’accessos amb escales i rampes per superar, si s’escau, el diferencial d’alçada en algun punt o davant futurs moviments naturals de la sorra. Simultàniament s’aprofitarà el conjunt de noves circumstància per retirar progressivament les gran faroles instal·lades fins ara sobre la sorra (que s’il·luminarà des de la zona per a vianants), amb la voluntat de configurar la platja des d’una òptica més naturalitzada.

1599485407UNADJUSTEDNONRAW_thumb_53.jpg