Cassà de la Selva. Comencen les obres per a la instal·lació de la xarxa de biomassa a l’edifici del Geriàtric i a l’escola Puig d’Arques de Cassà

Des de l’Ajuntament de Cassà, amb l’objectiu d’augmentar l’ús de les energies renovables per a la producció d’electricitat i usos tèrmics en edificis municipals, s’ha impulsat aquesta obra de millora que permetrà deixar de consumir combustibles fòssils per a la calefacció i aigua calenta en els edificis municipals de la Residència Geriàtrica Sant Josep i l’escola Puig d’Arques.

Aquesta obra, permetrà a l’Ajuntament de Cassà millorar la sostenibilitat municipal i seguir les directrius del PAES (Pla d’Acció per l’Energia Sostenible municipal).

La instal·lació

L’actuació consistirà en la instal·lació de dues calderes de biomassa amb un total de 500 Kw de potència nominal que seran instal·lades a l’edifici de la Residència Geriàtrica Sant Josep. En aquest punt, també s’hi construirà una sitja per emmagatzemar l’estella de biomassa, que serà el combustible que la farà funcionar. Aquesta estella procedirà de la gestió forestal sostenible, que es podrà acreditar amb un sistema de certificació forestal (PEFC o FSC) i serà provinent de boscos propers al municipi. Es preveu una reducció d'emissions de CO2  de 134,49 tm  per any.

L’empresa Visió Solar SL, serà l’encarregada de fer la instal·lació i el manteniment preventiu i correctiu de la mateixa durant els tres anys següents a la seva instal·lació.

Inversió

La inversió total prevista per aquesta instal·lació és de 373.067,97€, dels quals 85.000 son subvencionats per la Diputació de Girona, en el seu programa de promoció de l’ús de biomassa. 168.565,72 € han estat concedits per la línia d’ajuts a projectes d’Economia Baixa en Carboni, promoguts per Entitats Locals, cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) i gestionada per l’IDAE, amb l’objectiu d’aconseguir una economia més neta i sostenible, amb el lema “Una manera de fer Europa. L’Ajuntament hi aportarà un total de 153.148,00 €.

En breu també es procedirà a la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques per autoconsum a la teulada del geriàtric, a través d’un conveni amb la Diputació de Girona, i amb fons PO FEDER de Catalunya 2014/2020, d’aquesta manera, aconseguirem que el comportament ambiental de l’equipament millori molt substancialment.