Platja d'Aro. Reobertura avingudes centrals

La vesprada del diumenge 6 al dilluns 7 de setembre (17-1.30 h) és la darrera amb el tancament diari al trànsit de les avingudes de S’Agaró i del Cavall Bernat de Platja d’Aro. Es manté però, la supressió de la Zona Blava en tot el tram per afavorir amplis espais de pas per als vianants en la zona comercial de la vila. Alhora, hoteleria i restauració han de mantenir lliures de taules i cadires els metres adjunts a les seves façanes per facilitar la mobilitat. També fins a finals de setembre resten oberts els aparcaments alternatius de l’antiga discoteca Paladium i dels Estanys, que conjuntament amb l’habitual de la Masia Bas, ofereixen més de 800 places gratuïtes (simultàniament continua en servei el pàrquing de pagament de la Plaça del Mil·lenari).

L’acció, que ara finalitza es va iniciar l’1 de juliol amb la voluntat de generar una nova dinàmica en relació a la mobilitat davant la pandèmia de la Covid-19 en les zones de màxima afluència de visitants. La iniciativa ha permès generar zones de pas més amplis per als vianants alhora que ha facilitat nous espais d’ocupació per a les terrasses de restauració, que podien situar taules i cadires tant als aparcaments de la zona blava com a l’asfalt. Cada matí però, s’han mantingut accessibles les places de càrrega i descàrrega, i tot el dia el pas als veïns amb aparcaments amb un sistema de pilones amb comandament.

En l’espai urbà també s’hi manté la instal·lació de nombrosos cartells per recordar la necessitat de mantenir les mesures i distàncies de seguretat (per exemple, que cal mantenir les distàncies de seguretat o que cal caminar preferentment per la dreta tant a les voreres com alhora de creuar els passos de vianants). També hi ha dispensadors públics de gel hidroalcohòlic als lavabos i equipaments municipals i continua la distribució de mascaretes corporatives per garantir-ne l’ús de tots els participants a les activitats programades pel consistori, alhora que es poden adquirir a l’Oficina de Turisme (3’50 euros la unitat). Un conjunt d’accions que formen part del Pla municipal per al reinici econòmic i social davant els efectes de la pandèmia de Covid-19 amb un conjunt de 50 mesures valorades en 4’3 milions.