Banyoles. Paula Herrero i Alberto González s’imposen en el Campionat d’Espanya Elit de triatló a Banyoles

Banyoles ha acollit avui dissate 5 de setembre el Campionat d’Espanya de Triatló Elit, en modalitat de distància olímpica en categories femenina i masculina. La prova, organitzada per l’Ajuntament de Banyoles i la Federació Espanyola de Triatló (FETRI), s’ha adaptat a la situació ocasionada per la pandèmia de la Covid-19 per tal de garantir la màxima seguretat tant als esportistes com a l’organització, els voluntaris i el públic. La competició ha reunit un total de 145 triatletes.

Amb la celebració del Campionat d’Espanya de Triatló, “Banyoles torna a la competició esportiva”, com ha destacat l’alcalde de Banyoles Miquel Noguer.

Competició femenina

La competició en categoria femenina ha arrencat puntualment a les 3 de la tarda i hi han participat 70 triatletes. Després dels 1.500 metres de la cursa de natació, un grup de set esportistes, amb Sara Guerrero (AD Náutico de Narón), Cecilia Santamaría (Cidade de Lugo Fluvial) i Claudia Pérez (CN Sabadell) al capdavant, encapçalava la competició. En la cursa en bicicleta, que ha consistit en 6 voltes a l’Estany (40 km), hi ha hagut un grup escapat de cinc triatletes fins a la quarta volta, en què han estat atrapades pel grup perseguidor, format per una vintena d’esportistes.

En la cursa a peu, consistent en 3 voltes a un recorregut al voltant de l’Estany (10 km), des de l’inici Paula Herrero (AD Náutico de Narón) s’ha situat en solitari al capdavant de la classificació. Darrere seu corria el grup format per Cecilia Santamaría, María Varo (Tri Infinity Móstoles) i Irene Loizate (Alusigma Peñota Dental Portugaletekoa). A l’inici de la darrera volta, Herrero treia un minut d’avantatge a les seves perseguidores, que ha mantingut fins al final. L’atleta asturiana s’ha proclamat campiona d’Espanya Elit en distància olímpica, per primer cop, amb un temps total de 2h00’37”. Loizate ha quedat en segon lloc, parant el cronòmetre en 2h01’45”, mentre que Varo ha completat el podi amb un temps de 2h01’50”. En la categoria sub-23, el podi l’han format Santamaría a la primera posició, Sofia Aguayo (Prat Triatló 1994) a la segona i Marta Romance (Prat Triatló 1994) a la tercera.

Competició masculina

En la prova en categoria masculina, que s’ha iniciat a les 6 de la tarda, hi han competit 75 esportistes. Ander Noain (Saltoki Trikideak) i Kevin Tarek Viñuela (Cidade de Lugo Fluvial) s’han escapat al capdavant al final del tram de natació, amb 25 segons d’avantatge respecte al primer grup de triatletes. A la capçalera de la cursa en bicicleta s’han produït diversos relleus a la primera posició, entre els quals el veterà triatleta olímpic Iván Raña (Arcade Infohouse Santiago), que competia a Banyoles per primer cop. En la darrera volta, s’han unificat el  grup capdavanter i el perseguidor, que han realitzat conjuntament la transició a la cursa a peu.

David Puertas (Club de Triatlón Diablillos de Rivas) i Victoriano Raso (Tritrain4you Málaga) s’han situat al capdavant en l’inici de la cursa a peu. En aquest tram, un grup de set triatletes, format per Viñuela, Lucas Mola (Cidade de Lugo Fluvial), Andrés Cendán (Cidade de Lugo Fluvial), Ángel Sánchez (Tritoledo), Alberto González (Arcade Inforhouse Santiago), Rubén Pereira (Cidade de Lugo Fluvial) i Héctor Arévalo (Universitat d’Alacant) s’ha escapat durant bona part de la cursa. En l’última volta, Viñuela, González i Sánchez s’han destacat i en un emocionant i ajustat esprint final s’han disputat els llocs del podi. González s’ha proclamat campió d’Espanya Elit amb un temps de 1h45’44”; Sánchez, segona posició amb un temps de 1h45’47” i en tercera Viñuelas amb 1h45’50”. Pel que fa a la categoria sub23, Cendán ha ocupat el tercer lloc, mentre que Sánchez i González han repetit podi, en segon i primer lloc respectivament.

Prevenció i seguretat

El triatló s’ha desenvolupat a partir del protocol elaborat per l’Ajuntament de Banyoles i la FETRI, d’acord amb les autoritats sanitàries, que contempla mesures com la limitació de participació, la limitació dels circuits al voltant de l’Estany, controls de temperatura i zones d’accés restringit a triatletes, organització i voluntaris, a més de l’obligatorietat de dur mascareta, el respecte a les distàncies de seguretat i el reforç de la neteja. Així mateix, l’entrega de medalles s’ha celebrat de manera atípica, amb els vencedors recollint la medalla d’una safata i posant-se-la ells mateixos. Pel que fa al públic, se n’ha limitat la presència en un segment del front d’Estany, en una zona reservada i exclusiva, sense possibilitat de contacte ni amb competidors ni amb voluntaris.

1599485397AjBNY Tri 1.jpg
1599485397AjBNY Tri 2.jpg