Blanes. El Teatre de Blanes es prepara per l’estrena de la nova temporada a finals de setembre renovant les butaques

Una de les qüestions que el Departament de Cultura i Festes de l’Ajuntament de Blanes té molt clares en l’actual context de la COVID, més encara després de l’experiència de la Festa dels Copatrons, és que la cultura és segura sempre que es prenguin totes les mesures. Aquest és l’objectiu que també ha menat que, al llarg de les darreres setmanes, s’hagi estat treballant intensament en la preparació de la programació de tardor-hivern al Teatre de Blanes.

La nova cartellera està previst que aixequi el teló cap a finals d’aquest mes de setembre, però mentrestant també s’ha aprofitat per fer diversos arranjaments i millores en l’estructura de l’equipament cultural. Una de les més destacades és la renovació de les butaques, que necessitaven un canvi. Durant les darreres setmanes s’han estat desmuntant una a una i se li ha canviat l’entapissat per un de nou.

Per això quan comenci la nova temporada les 411 butaques del Teatre de Blanes s’hauran renovat totalment. D’igual manera, s’ha aprofitat per fer una posada a punt i renovació d’altres elements logístics, decoratius i d’il·luminació, com per exemple els llums de guiatge que hi ha als esglaons, que ajuden als espectadors a no perdre peu quan els han de pujar o baixar en l’obscuritat.

Un necessari canvi que contribuirà a la major confortabilitat

La renovació de les butaques del Teatre de Blanes no s’ha fet tan sols per un motiu estètic. L’equipament es va posar en marxa el juliol del 2003, fa 17 anys, i des de llavors han omplert la platea centenars de milers d’espectadors. Aquesta gran afluència d públic significa que, amb l’objectiu de garantir la prestació del servei en unes bones condicions, cal realitzar periòdicament el manteniment dels components escenogràfics, instal·lacions i mobiliari.

Les butaques dels teatres són l’element que més desgast acusen, per sobre dels telons i els attrezzos dels escenaris. Depenent del tipus de disseny i teixit, les butaques han de suportar en determinades condicions el tràfec i la fricció als moviments que fan les persones quan s’hi asseuen al llarg d’anys. Amb l’objectiu de reparar-les, es va demanar un pressupost a l’empresa que les va facilitar i instal·lar originàriament, havent-hi d’incloure les tasques de desmuntatge, transport i muntatge.

La substitució de totes les butaques, segons el pressupost presentat, pujava a més de 54.000 €, una quantitat que feia difícilment viable la seva substitució, si més no formant part de l’actual exercici pressupostari. Per això, es va optar per una altra solució igualment efectiva, que requeria més esforç logístic, però en canvi reduïa els costos de renovació. Es tractava de desmuntar un a un els seients i canviar el seu entapissat, no pas tota la butaca.

Així ha estat com, amb l’enginy del personal del Departament de Cultura i Festes, i el suport dels Serveis Municipals, s’ha pogut reduir a una cinquena part la proposta inicial, de manera que ha passat a ser de gairebé 10.000 €: més concretament, 9.864 €. La tela de substitució és ignífuga i anti-taques, un material que l’ha de possibilitar ser resistent al foc, a la fricció i a la rentada.

1598978169Canvi Butaques al Teatre 2.jpg
1598978169Canvi Butaques al Teatre 7.jpg