Un total de 179 infants i adolescents participen en les activitats del Servei d’Atenció Diürna del Consell Comarcal del Baix Ebre

El Servei d’Atenció Diürna del Consell Comarcal del Baix Ebre, conegut com “La Tribu”, ha atès aquest estiu un total de 179 infants i adolescents. Es tracta d’un servei gratuït integrat dins el Servei d’Intervenció Socioeducativa adreçat a xiquets, xiquetes i joves d’entre 3 i 16 anys. “És un servei molt necessari que ofereix a infants i joves activitats de lleure i que els garanteix dos àpats diaris. Un servei que aquest estiu s’ha adaptat a l’excepcionalitat de la situació i ha adoptat un seguit de mesures preventives per la crisi de la Covid-19”, ha manifestat el president del Consell Comarcal del Baix Ebre, Xavier Faura.

Així, es va crear la figura d’un responsable de prevenció i higiene, es comprovava diàriament la temperatura dels assistents i es van distribuir els usuaris en grups de convivència de com a màxim 10 persones.

El servei s’ha prestat durant els mesos de juliol i agost als municipis de Roquetes i Deltebre, amb 60 i 45 participants respectivament; durant el mes de juliol a l’Ametlla de Mar amb un total de 36 participants i, finalment, durant el mes d’agost a Camarles i l’Ampolla amb 21 i 17 participants respectivament.

Pel que fa a l’horari del servei ha estat entre les nou del matí i dos quarts de tres del migdia (amb variacions en funció del municipi), període durant el qual el Consell ha oferit l’esmorzar i el dinar als participants. La programació de “La Tribu” ha inclòs activitats i jocs a través de les quals es treballen els valors del respecte, l’amistat, la responsabilitat, la conscienciació ambiental, la cooperació, l’escolta activa i l’empatia.

1598534719IMG_20200709_110511.jpg