Blanes. La Nit de Monòlegs omple de bon rotllo i bon humor la Festa Major Petita de Blanes

Ahir a la nit ni tan sols van faltar les intervencions musicals que solen haver-hi cap al final del programa perquè la vetllada que es va viure a Blanes fos una reinterpretació blanenca del Saturday Night Live. No només perquè l’espectacle d’ahir a la nit es feia la nit del dissabte i en rigorós directe. El bon ambient i el bon rotllo del mític programa de la NBC també va ser present a la particular ‘Nit de Monòlegs’ de Blanes.

La d’ahir va ser la darrera actuació nocturna de la Festa Major Petita de Blanes d’aquest 2020, i realment va deixar un bon gust de boca prou apreciable en aquets dies en què el context de la COVID-19 fa estralls als nervis de més d’un. La Nit de Monòlegs va comptar amb la intervenció de tres artistes que formen part d’un elenc amb entitat pròpia: els ‘Vermunòlegs’, tot i que ahir es va haver de suprimir el vermut que els acompanya per complir les mesures de protecció que imposa el coronavirus.

Óscar Sáenz, Carlitos i Edu Mutante, de l’espectacle ‘Vermunòlegs’

El trident que es va encarregar de fer passar una estona farcida d’humor estava format per Óscar Sáenz, Carlitos i Edu Mutante i Óscar Sáenz, que compten amb una dilatada experiència junts i per separat. Se’ls ha pogut veure en exitosos programes de televisió com ‘El Club de la Comedia’, ‘Comedy Central’, ‘Capitol’ o ‘Sopa de Gansos’, entre d’altres, i són experts en arrencar rialles.

La pista esportiva de la Plaça 11 de Setembre va culminar una vetllada especialment participativa, amb un públic que va oblidar els mal rotllos durant més d’una hora i mitja, sense interrupcions. Poc abans de començar l’espectacle, van saludar als tres monologuistes l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, i el regidor de Cultura i Festes, Albert Sanz.

Óscar Sáenz i l’apassionant món de la parella

El primer en trencar el gel va ser Óscar Sáenz, qui sol compartir escenaris molt sovint amb Edu Mutante. L’Óscar és un humorista amb vocació de ser original i diferent, que també compta amb una llarga trajectòria als escenaris, platós de televisió i estudis de ràdio. El seu humor és ràpid, directe i àcid, però afegint-hi també un cert to entranyable, aconseguint trenar un clima d’intimitat i complicitat d’un monologuista que fa gaudir, però que també gaudeix actuant.

Va reivindicar procedir de Badalona, i va centrar principalment la seva intervenció en el sempre apassionant món de les parelles, les relacions sentimentals. A partir d’aquí va tenir diverses sortides enginyoses com ara que ‘Tinder és un outlet de persones’, ‘Bélgica té una ciutat dedicada a les ex-novies: Bruixes’, o bé ‘En canvi hi ha tot un país dedicat als ex-nòvios: Mongòlia’. També va actuar profusament amb el públic quan els va convidar a fer una performance col·lectiva a base d’aplaudiments.

Carlitos, un monòleg farcit de cançons

El va rellevar dalt l’escenari Carlitos, qui va basar el seu espectacle en cançons composades en clau d’humor. Conegut sobretot arran de la seva participació al programa de TV d’Andreu Buenafuente, ‘Una altra cosa’, la seva trajectòria professional va continuar a ‘Cómicos de Barra’, un espectacle de la productora d’El Terrat que es va estrenar a Barcelona, Madrid i Bilbao. Des de llavors, ha recorregut escenaris i platós televisius repartint el seu bon humor, i sempre amb la seva guitarra a les mans.

La seva intervenció es va basar fonamentalment en recordar ‘temassos’ com ara ‘Bailando’, ‘Vivir así es morir de amor’, o ‘Ave Maria’. El repte que proposava al públic era que recordés de quin any era aquella cançó, trenant a partir d’aquí enginyoses sortides que van fer destornillar especialment als més veterans que omplien la pista. Especialment original va ser la intervenció d’un espectador que va confondre el grup ‘Las Ketchup’ amb ‘Las Chuches’, i com a colofó va fer una particular versió de ‘Al Alba’ dedicada a ‘La Calva’ de la qual en va fer ostentació.

Edu Mutante, l’home de les mil veus

L’espectacle es va tancar amb la intervenció d’Edu Mutante, un altre còmic professional amb una llarga trajectòria que inclou la seva participació en una gran varietat de mitjans de comunicació radiofònics i televisius, així com en espectacles de petit i gran format arreu del territori. Al marge del món dels monòlegs, també ha format part de la companyia teatral TEATR3S CIA, participant a l’obra ‘Otra Extraña Pareja’, així com a l’espectacle ‘Inèdits ReEugenio’ com a presentador.

Ahir es va ficar el públic a la butxaca amb les seves imitacions –d’aquí el seu nom de ‘Mutante’- de tot tipus de personatges: des del director del Centre de Coordinació d’Alertes del govern espanyol, Fernando Simon, fins a l’ex president del govern, Mariano Rajoy, passant per un llarg llistat que va incloure Pedrerol, Rafa Nadal,  Leo Messi, Lluís Canut, Boris Izaguirre o Matías Prats. La música també va formar part de la seva intervenció, amb un popurri final a base de cançons de sèries infantils de televisió.

1598262862Carlitos 5.jpg
1598262862Edu Mutante 3.jpg