Blanes. Creu Roja participa a la Nit Jove de la Festa dels Copatrons de Blanes amb la campanya #COVIDSPOILER

Aquest mes d’agost s’ha posat en marxa a Blanes la campanya #COVIDSPOILER, una campanya impulsada pel Departament de la Presidència de la Generalitat i Creu Roja amb els suport de l’Ajuntament de Blanes. El seu objectiu és reclamar l’atenció dels més joves d’arreu de Catalunya sobre la necessitat de prendre mesures per evitar la transmissió del virus.

L’Ajuntament de Blanes i Creu Roja Blanes-Lloret-Tossa van coincidir en pensar que la celebració de la Nit Jove d’aquest passat divendres, inclosa a la Festa dels Copatrons 2020 era una excel·lent oportunitat. Per això, els sis nois i noies d’entre 18 i 30 anys que l’estan fent realitat la campanya a Blanes van ser presents ahir al vespre a la Plaça 11 de Setembre on s’estan allotjant els actes del cicle festiu.

Durant una bona estona, van informar als joves que van participar en l’esdeveniment sobre les mesures preventives que cal implementar per prevenir la transmissió d ela COVID-19. No es limiten a repartir fulls. Ho fan de manera molt didàctica, interactuant amb els nois i noies que mostren interès en estar informats, però sense pretendre mai ni alliçonar ni ser invasius perquè d’aquesta manera l’acció pugui tenir èxit.

Informar sobre els perills de transmissió de manera didàctica

Per aconseguir aquest objectiu, els informadors i informadores de la campanya disposen de diversos mètodes i elements didàctics: un ‘metro’ per mesurar distàncies, un esprai d’aigua i un potet per fer bombolles de sabó. Aquests dos darrers elements són per demostrar als joves que si porten la mascareta el nas i la boca estan protegits a la possible entrada del virus, perquè l’aire que s’expira no surt a l’exterior.

Amb el mesurador de distància, els joves se n’adonen del què realment significa estar allunyats els uns dels altres a 1’5 metres o a 2 metres, les distàncies de seguretat òptima per prevenir la interacció aèria. Comproven que són molt més gran del què a ull nu pot arribar a semblar, tal com es pot comprovar sovint quan es va pel carrer, es fa cua en un supermercat o s’està a l’interior d’un local. Una altra eina de treball són les tablets i els mòbils. Ajuden a poder informar als i les joves que mostren interès les dades i estadístiques de propagació de la pandèmia.

Trencar les cadenes de transmissió comunitària

Les dades epidemiològiques del Departament de Presidència de la Generalitat indiquen que Catalunya es troba actualment en una situació de transmissió comunitària, per la qual cosa es considera necessari trencar les cadenes de transmissió comunitària per evitar que continuï creixent el nombre de casos. Un exemple és que, mentre que en el passat mes de març el percentatge de casos positius de COVID-19 als joves d’entre 10 i 29 anys era només del 6%, al mes de juliol va passar a augmentar fins al 26%.

Per la seva banda, al grup de joves que tenen de 20 a 39 anys d’edat s’ha passat d’un 15% fa cinc mesos a un 40% en l’actualitat. Això ha mogut l’administració pública catalana a engegar aquesta campanya específica que pretén arribar a un públic objectiu d’uns 100.000 joves fins al 15 de setembre amb la possibilitat que pugui allargar-se en funció de l’evolució de la situació.

L’acció s’està fent prioritàriament en poblacions costaneres com Blanes, on hi ha major afluència de grups d’adolescents i joves, amb una major densitat poblacional i on es concentren espais de major risc vinculats a activitats lúdiques i d’oci. A comarques gironines l’objectiu és arribar a poder informar uns 30.000 joves, i pel que fa a l’Assemblea de Creu Roja de Blanes-Lloret-Tossa, compta amb un total de 18 efectius per desplegar-la al territori.

1598262861Campanya Creu Roja Nit Jove 1.jpg

1598262861Campanya Creu Roja Nit Jove 6.jpg