Blanes. Blanes travessa l’equador de la Festa Major Petita 2020 amb una Batucada i tres concerts a la Nit Jove

El vespre d’aquest passat divendres Blanes ha travessat l’equador de la Festa Major Petita amb una jornada adreçada especialment al públic jove i adolescent del municipi. Organitzada pel Departament de Cultura i Festes de l’Ajuntament amb el suport de les entitats culturals i juvenils de Blanes, la vetllada es va encetar a 2/4 de 9 de la nit, amb una sonora batucada a càrrec del grup de percussió de la Colla de Diables Sa Forcanera.

El públic assistent va poder gaudir d’una completa i rotunda exhibició acompanyada de coreografia, en una actuació que es va allotjar dalt l’escenari de la pista esportiva de la Plaça 11 de Setembre, i no a peu de carrer com sol ser habitual, a causa de les mesures per la COVID. L’habitual bon rotllo i bon humor amb què els membres de la colla amaneixen les seves intervencions va contribuir a que l’inici de la nit tingués un to festiu indiscutible.

Nit Jove amb Shanilee, Naiara Burke i Vinnie Kairos & Mad Phi

El segon ingredient de la jornada va ser la ‘Nit Jove’, que va comptar amb tres principals ingredients musicals. La primera en trencar el gel va ser la cantant Naiara Burke que, acompanyada d’un ukelele, va ajudar a encetar una vetllada que poc a poc va anar agafant temperatura i contingut. Naiara Burke va interpretar temes de Judit Neddermann, Oques Grasses i Txarango, però també composicions pròpies i d’una companya del Cor de Cambra Sota Palau, del qual en forma part.

Rere d’ella va actuar una altra veu femenina, en aquest cas més coneguda pel públic blanenc: Shanilee, de qui ja fa temps que s’ha pogut gaudir del seu art en diversos esdeveniments públics. Des de la inauguració del Pessebre Monumental de Nadal fins a activitats solidàries de Creu Roja Joventut i altres ONG locals, passant per la celebració d’un dels aniversaris de la posada en marxa de la Biblioteca Jove.

Shanilee va oferir un variat repertori en format acústic, majoritàriament temes prou coneguts pel públic assistent, bona part de la qual va estar recolzant-la activament en un retrobament de la seva veu molt celebrat. Per començar el seu recital Shanilee va oferir un clàssic de finals de la dècada dels 80: ‘Wicked Game’, de Chris Isaak, seguida per una cançó que precisament ja havia interpretat Naiara Burke: ‘Guantanamera’, però no pas en la versió de Company Segundo, sinó la que fa dos anys va llençar Guitarricadelafuente.

La resta de la intervenció de Shanilee la van composar refrescants versions de temes actuals, però també dels anys 80 i 90. Des de la coneguda ‘Creep’, de Radiohead fins a ‘What’s Up'’ de 4 Non Blondes, passant per una més que refrescant reversió de ‘Dangerous’, de Britney Spears. També va incloure composicions pròpies, com ‘Cold Summer’, composada lluny de Blanes. En l’actualitat la jove cantant fa uns quants mesos que es va traslladar a viure a Londres, on ha continuat conreant el seu art musical pels carrers de la ciutat.

Rere d’ella, l’escenari va canviar radicalment d’estil musical, amb l’actuació de Vinnie Kairos & Mad Phi, un duet de Hip Hop d’Arenys de Mar. L’artífex central, Vinnie Kairos, ha tocat des de música clàssica amb el violí fins al rock i el punk amb la guitarra elèctrica, passant pel DJK en vinil dins el sector de la música electrònica, i finalment a l’exploració com a compositor, escriptor i Beatmaker dins el món del Hip Hop.

Això fa que la seva música transporti al públic a una època de lluita i reivindicació cultural molt singular, amb un paral·lelisme històric que l’autor ha forjat per demostrar que, en definitiva el hip hop –com qualsevol forma de manifestació cultural- es pot extrapolar a qualsevol context socioeconòmic i polític encara que aparentment no ho sembli. Durant l’actuació també va intervenir un raper de Blanes, Pol Serra, qui precisament viu a la Plaça 11 de Setembre on va tenir lloc el concert.

1598262860Batucada 5.jpg
1598262860Batucada 9.jpg