Blanes. Blanes celebra els actes de la Festa Major Petita 2020 complint totes les mesures COVID-19

La celebració de la ‘VI Cantada d’Havaneres’, que ahir dijous va donar el tret de sortida de la Festa Major, va significar també la posada en marxa de tota una sèrie de mesures per prevenir l’expansió de la COVID-19. Per començar, la ubicació on estan tenint lloc totes les activitats del programa de festes: un únic espai que reuneix les millors condicions per implementar-les.

La pista esportiva de la Plaça 11 de Setembre, al barri de Mas Enlaire, s’ha estat habilitant aquests darrers dies per facilitar l’allotjament de les activitats programades. Calia fer-ho en un recinte que pogués facilitat l’aforament limitat i el control d’accés. Per això, de les possibles ubicacions que es van estar estudiant, es va considerar que la més adequada era aquesta.

Mesures de seguretat COVID-19 en totes les activitats

El Departament de Cultura i Festes, amb el suport de la Policia Local i Protecció Civil de Blanes, ha implementat tota una sèrie de mesures que s’han difós entre la ciutadania. La principal, molt a tenir en compte, és que l’organització es reserva el dret a cancel·lar qualsevol espectacle que s’estigui realitzant si el públic no està respectant les mesures de protecció.

Cal porta la mascareta en tot moment i garantir la distància de seguretat de dos metres. Si no es disposa de mascareta es prohibirà l’accés al recinte, i també cal evitar aglomeracions de gent tant a l’inici com al final dels actes. Per prevenir aquest darrer extrem, a l’hora de lliurar les localitats que cal obtenir mitjançant correus electrònics o amb cita prèvia, ja es van citar als espectadors en dos torns horaris: 25 minuts i 15 minuts abans que comenci el corresponent espectacle.

En l’accés controlat al recinte hi ha gel hidroalcohòlic que és d’obligatòria aplicació, i les cadires estan disposades a la distància de seguretat establerta. Durant la celebració dels espectacles no es permet bellugar-se de les cadires, singularment per ballar o moure’s per dins el recinte, ja que es tracta que es mantingui la necessària distància de seguretat.

Per recordar al públic assistent les principals mesures de prevenció COVID, s’ha enregistrat una missatge en àudio que s’intercala amb la música ambient abans que comenci cada espectacle. Per últim, val a dir que una altra mesura de protecció que s’està complint és la prohibició d’accedir al recinte amb menjar o beure, i en aquest sentit tampoc hi ha Servei de Bar.

1598262858COVID - Control Accessos 2.jpg
1598262858COVID - Control Accessos 3.jpg