Blanes. Blanes serà la capital del Futbol Català amb l’Assemblea General 2020 que s’allotjarà a la Ciutat Esportiva

Aquest proper dijous, 20 d’agost, Blanes es convertirà durant unes hores en la indiscutible capital del Futbol Català a través d’un esdeveniment que s’acollirà a la Ciutat Esportiva. Es tracta de l’Assemblea General en sessió ordinària que ha convocat la Federació Catalana de Futbol (FCF), de vital importància perquè s’hi concretarà la posada en marxa de la competició després de l’aturada per la COVID.

És la reunió del màxim òrgan sobirà de la FCF, i reuneix els membres de la junta directiva, membres de diversos estaments federacions, així com presidents i presidents dels clubs de futbol, futbol sala i futbol platja de Catalunya. En aquesta reunió es farà balanç del què ha donat de si la temporada, i es perfilaran les directrius per la següent, la del 2020-2021.

Les previsions apunten que hi assistiran més de 350 persones, per la qual cosa la Federació ha demanat la col·laboració de l’Ajuntament de Blanes perquè cedeixin la utilització de la Ciutat Esportiva Blanes. Són unes instal·lacions que, per la conjuntura sanitària actual, encaixen amb el tipus d’acte que s’hi desenvoluparà, ja que s’hi podrà enquibir al nombrós públic que hi assistirà, respectant les distàncies de seguretat que marquen els protocols per la grandària de les instal·lacions.

L’acte l’encapçalaran l’alcalde de Blanes, Àngel Canosa, i el president de la Federació Catalana de Futbol, Joan Soteras. Després de donar la benvinguda, l’assemblea compta amb un intens ordre del dia amb temes que els assistents arribats d’arreu de Catalunya hauran d’anar decidint. Un d’ells és la distribució del nou calendari de la temporada 2020-2021. La FCF ja ha fet públic el nombre d’equips que hi haurà en cada grup de les diferents categories que organitza.

En molts casos, aquests equips es dividiran en dos subgrups i, quan hagin jugat tots contra tost a doble volta, els millors de cada subgrup lluitaran per pujar i els altes per mantenir-se o no baixar. Les lligues es van aturar per la COVID-19 i, després de setmanes de consultes i deliberacions, es va decidir que no hi hagués descensos de categories amateurs, però si ascensos. Això ha provocat que hagi augmentat el nombre d’equips que hi ha en cada categoria.

Mesures COVID a la Ciutat Esportiva Blanes per acollir l’Assemblea

La Federació Catalana de Futbol tenia molt clar que havia de fer aquesta assemblea de manera presencial ja que, per la magnitud i transcendència dels temes a tractar i el nombre d’assistents que ha d’aplegar, era inviable fer-ho telemàticament. Per això, en base a les positives experiències amb competicions que ja ha tingut amb l’Ajuntament de Blanes pel que fa a la utilització de la Ciutat Esportiva, es va demanar si hi havia la possibilitat que tingués lloc aquí.

Recíprocament, des del consistori blanenc també es tenia clar que això només seria possible si es presentava un Protocol d’Actuació validat per les autoritats competents, com així ha estat. S’ha consultat a la Direcció General de Protecció Civil del Departament d’Interior de la Generalitat, i també compta amb el vistiplau del Consell Català de l’Esport. Les mesures que s’aplicaran en l’assemblea de dijous vinent són les que es marquen per a qualsevol tipus d’activitats anàlogues, amb l’única excepció de discoteques, sales de festes i activitats amb pista de ball.

Tothom haurà de dur posada la mascareta, i es mantindrà la necessària distància de seguretat entre persones, evitant el contacte directe. Se senyalitzaran els recorreguts i la circulació de les persones a l’interior de la Ciutat Esportiva Blanes, des de la zona d’aparcament fins al seient corresponent, i es tindrà previst qualsevol altre tipus de desplaçament (per sortir a fumar a l’exterior, per anar al servei, etc). També es reforçarà la senyalització i es reforçarà la neteja.

Blanes va acollir al 2019 la VIII Nit de Campions del Futbol Gironí

Un dels precedents més immediats amb què comptava la Federació Catalana de Futbol a l’hora de pensar que la Ciutat Esportiva Blanes era el lloc més adequat per celebrar-hi l’assemblea és un esdeveniment que tot just va tenir lloc el juny del 2019 en aquest recinte. Es tractava de la VIII Nit de Campions del Futbol Català, que va omplir la Ciutat Esportiva Blanes amb més de 2.000 persones d’arreu de comarques gironines.

Es van lliurar 114 reconeixements als equips gironins de totes les categories que van guanyar la lliga 2018-2019, entre ells diversos equips blanencs. L’acte es va allotjar a la Pista Blava de la Ciutat Esportiva Blanes, i va comptar com al·licient afegit amb una connexió en directe amb el programa de la XAL ‘Connecti.Cat’, que va entrevistar diversos representants del Club Deportiu Blanes amb motiu que el seu primer equip s’havia proclamat campió. Així, va entrevistar al seu entrenador, Juan Martínez, així com a Ivan Alaminos i Francesc Framis, entre d’altres.

1597660469Nit de Campions 5.jpg
1597660469Speech Alcalde 2.jpg