Blanes. Blanes es prepara per viure del 20 al 23 d’agost la ‘Festa Major Petita dels Copatrons’ 2020

Després que el passat mes de juliol Blanes no va poder gaudir de la seva Festa Major de Santa Anna, ni que fos amb el format reduït que s’havia dissenyat, aquest agost en canvi sí que se celebrarà l’altra cicle festiu destacat estiuenc de la vila on comença la Costa Brava, al haver millorat l’evolució de l’actual context sanitari provocat per la COVID-19. La ‘Festa Major Petita dels Copatrons’ 2020 tindrà lloc la setmana vinent: del 20 al 23, de dijous a diumenge.

Igual que s’havia pensat originàriament a la Festa Major de Santa Anna 2020, el programa d’activitats de la Festa dels Copatrons és sensiblement diferent al què sol ser, i s’ha adaptat al 100% a les mesures sanitàries de seguretat per prevenir el contagi de la COVID-19. En aquest sentit, cadascun dels actes contemplarà totes les garanties que comporta organitzar actes d’aquestes característiques.

Activitats amb mesures de seguretat per la COVID-19

Una de les primeres qüestions que ha significat el canvi del tipus d’activitats que es faran amb motiu de la Festa dels Copatrons és la localització de les mateixes. Totes i cadascuna d’elles tindran un mateix escenari: la pista de la Plaça 11 de Setembre, al barri de Mas Enlaire. Aquests dies s’estan enllestint els tràmits administratius i de contractació, a banda de les reunions informatives amb els membres de l’Ajuntament de Blanes.

La setmana vinent està previst que es facin públics els detalls de totes les activitats que s’estan preparant. També serà d’aquí a uns dies quan es podran començar a fer sol·licituds per participar-hi, ja que tots els actes seran amb aforament limitat amb reserva prèvia de localitats en cadires per limitar la mobilitat. Hi haurà un únic un control d’accés que també vetllarà pel compliment de les mesures de prevenció del coronavirus i repartirà gel hidroalcohòlic a l’entrada del recinte.

Les activitats que formen part de la Festa dels Copatrons 2020 les ha organitzat el Departament de Cultura i Festes amb el suport i col·laboració de diverses entitats culturals i juvenils del municipi. D’aquesta manera s’ha confeccionat un programa que, tot i les lògiques limitacions que imposen els protocols per la COVID-19, complaurà gent de totes les edats i gustos lúdics.

Cartell elaborat per l’artista blanenc Joel Ristol

Seguint una tradició encetada espontàniament pel Departament de Cultura i Festes des de fa uns anys, s’ha demanat a un artista blanenc que s’encarregui del disseny del cartell per anunciar la festa. En aquest cas l’elecció ha estat fàcil, ja que en l’actualitat està exposant la seva obra més recent a Casa Saladrigas, amb la mostra ‘Blanes, tan sols una història’.

Es tracta de Joel Ristol, qui s’ha inspirat en l’Arc dels Copatrons del Carrer Ample on hi ha la fornícula amb les imatges de tots dos: Sant Bonós i Sant Maximià. Sota l’arc, l’artista ha inclòs un característic perfil del litoral blanenc, amb el cim de Sant Joan coronant tota la panoràmica de la costa i la Roca de Sa Palomera al mig. Val a dir que precisament un dels actes que no faltarà al cicle festiu serà la tradicional ‘Ofrena Floral’ que es fa coincidint amb el dia central del cicle festiu, el 21 d’agost, Sant Bonòs i Sant Maximià. L’ofrena es fa sota l’Arc dels Copatrons.

1597313432Ofrena Floral - Alcalde_ Regidors i Regidores 1.jpg
1597313432Ofrena Floral 12.jpg