Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles treu a concurs el projecte de reforma i ampliació del Museu Arqueològic

La Junta de Govern de l’Ajuntament de Banyoles va aprovar el passat 3 d’agost treure a concurs públic el  projecte de remodelació del Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles (MACB), una de les intervencions arquitectòniques més importants de l’actual mandat, després que els serveis tècnics de l’àrea d’Urbanisme i la direcció dels Museus de Banyoles de l’àrea de Cultura i Patrimoni Cultural elaboressin el plec de bases en estreta col·laboració amb el Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya (COAC) de Girona.

L’equip d’arquitectes guanyador serà l’encarregat de redactar, amb un import estimat de 140.000 €, el projecte bàsic i executiu, també de direcció d’unes obres que afectaran tot l’edifici, per a la reforma i ampliació del MACB, així com de la urbanització de l’entorn. La presentació de propostes finalitza el pròxim dia 5 de setembre de 2020.

Fases

El concurs, al qual es podran presentar totes les persones físiques o jurídiques interessades i que estiguin col·legiades, constarà de dues fases i el vencedor s’escollirà d’entre els cinc equips que passin a la fase final per haver rebut la millor valoració quant a currículum d’obra feta amb la presentació d’una proposta projectada i construïda per l’arquitecte redactor i director de les obres similar a l’objecte del concurs (reforma, rehabilitació i/o ampliació d’un edifici de caràcter patrimonial).

El criteri per a l’elecció de l’equip guanyador i, per tant, el beneficiari de l’adjudicació, serà la proposta conjunta d’edificació i urbanització que presentin mitjançant una memòria explicativa i unes propostes gràfiques basades en la intervenció en el patrimoni arquitectònic (la seu del Museu Arqueològic és la Pia Almoina, un edifici declarat bé cultural d’interès nacional), la qualitat arquitectònica, la millora de l’estructura urbanística de l’entorn i dels espais lliures, la implantació i la relació entre els elements i, finalment, la sostenibilitat, l’eficiència energètica i l’adaptabilitat a les noves tecnologies.

Jurat

El veredicte d’un jurat format pel regidor d’Urbanisme, dos tècnics del consistori (d’Urbanisme i de Cultura), l’arquitecte redactor del Pla Especial de Protecció del Patrimoni de Banyoles i dos arquitectes nomenats pel COAC determinarà l’adjudicació del contracte de serveis.

1597229403Foto_1.jpg