Blanes. Martha Hernández inaugura a Blanes ‘Marditerrànea-ment’, que lliga la seva passió pel mar i la pintura

Durant dues setmanes, fins el proper diumenge 23 d’agost, la Sala Maria Luisa García-Tornel del cèntric Carrer Ample de Blanes allotja una exposició que beu essència marinera pels quatre costats. El títol amb què es presenta, ‘Marditerrànea-ment’, ja és tota una declaració d’intencions, i no deixa cap dubte sobre el seu contingut.

És la segona exposició en solitari de l’artista blanenca Martha Hernández Escalada, qui precisament fa un temps ja va sorprendre en aquesta mateixa sala amb la seva anterior mostra, ‘Un Mardepedres’. Les pedres són la matèria que sosté bona part de les creacions incloses a l’exposició –pedres de canto rodó, pissarra, etc-, tot i que també n’hi ha d’altres més convencionals, majoritàriament sobre materials naturals. Ara, ens convida a submergir-nos en un mar ple de sensacions.

Tal com explica la pròpia artista, en aquesta mostra ha pogut lligar dos dels seus grans motors a la vida: la seva passió pel mar i la pintura, tot plegat lligat amb la seva personal percepció de la vida i el món. Una alenada d’aire fresc que es respira en cadascun dels elements que composen la mostra, flanquejada per motius mariners i elements naturals extrets precisament del fons del mar, majoritàriament arribats a la platja després del Temporal Glòria.

Entre els qui s’han acostat per conèixer l’exposició, cal comptar-hi l’alcalde, Àngel Canosa, i el regidor de Cultura, Albert Sanz, que van visitar-la aquest passat dilluns. Martha Hernández els va fer una visita guiada destacant els elements més colpidors i sorprenents amb què compta la mostra, oberta de dilluns a diumenge, tots els dies, amb el mateix horari: al matí des de les 10 i fins la 1 del migdia, i a la tarda des de les 5 i fins a 2/4 de 9 de la nit.

Una artista blanenca enamorada del mar i de Blanes

Enamorada de Blanes i del mar, Martha Hernández sempre s’havia sentit atreta per la pintura, i havia arribat a fer classes amb una altra pintora blanenca avui dia desapareguda, Teresa Bedós. La vida, però, la va conduir per altres camins, fins que fa sis anys va decidir compartir la seva sensibilitat més enllà del seu terreny personal, començant a créixer artísticament amb el suport d’un altre artista blanenc, Albert Arribas, qui li va donar classes de Belles Arts.

Si la pintura és la seva vocació, la seva passió és el mar que caracteritza el perfil i el sentiment de Blanes. Acostuma a nedar durant tot l’any amb un grup de valentes dones d’aigua a l’entorn de la Roca de Sa Palomera, unes dones de sang blava que comparteixen l’estimació i lligams amb el mar, retratades en un bon nombre de quadres de la mostra. Aquí és on també Marta Hernández també desenvolupa la seva vena reivindicativa, reclamant que deixem d’utilitzar el mar com el gran recipient d’escombraries dels humans, en base a la seva pròpia experiència fent snorkel.

Un racó dedicat a l’artista mexicana Frida Kahlo

Seguint aquesta línia, un dels racons de l’exposició està dedicada a una altra poderosa dona que Martha Hernández assenyala com el seu referent pictòric i personal per la fortalesa que irradia, la pintora mexicana Frida Kahlo. El seu inconfusible retrat inunda tota la sala adjacent majoritàriament sobre pedra de Galícia, reclamant mudament l’atenció i la mirada dels visitants que se li acosten.

Precisament un dels quadres de Frida Kahlo l’assenyala l’artista blanenca com un dels que considera més especial, premonitoris d’una situació personal que l’ha fet apartar-se temporalment de la seva passió pel mar. La seva mirada blava, però, no ha deixat d’estar il·luminada per una força motora que es transmet en les seves creacions i que prometen futures aventures artístiques que sumaran de nou el mar i la pintura.

1597157616Visita Alcalde i Regidor Cultura 10.jpg
1597157616Visita Alcalde i Regidor Cultura 4.jpg