Blanes. Balanç positiu primer cap de setmana blindatge Cala Bona de Blanes per regular l'aforament

L’Ajuntament de Blanes, a través dels departaments de Protecció Civil i Policia Local, ha fet un balanç positiu dels resultats que s’han obtingut fins ara a Cala Bona per regular l’aforament d’aquesta platja. És una de les més desitjades des de sempre perquè representa tota la bellesa salvatge de la Costa Brava en pura essència, però amb l’actual context de pandèmia per la COVID-19 la seva ocupació va començar a ser preocupant des del primer cap de setmana en què la restricció de mobilitat entre regions sanitàries es va aixecar.

Des de divendres passat s’han blindat tots els accessos a peu i només es pot arribar a Cala Bona per una única entrada, regulada constantment per Agents Ciutadans que coordina Protecció Civil amb el suport de la Policia Local. El primer cap de setmana en què ha coincidit la nova mesura el balanç és bo, tot i que és una valoració agre-dolça, perquè la problemàtica se sap que persistirà encara unes quantes setmanes, mentre s’allargui la temporada de bany.

Canvis en els hàbits dels banyistes que vénen a Cala Bona

Una primera conclusió respecte com està funcionant el blindatge és que dissuadeix a moltes persones d’arribar fins a la platja. Així ho explicaven de viva veu alguns banyistes que durant el passat cap de setmana van decidir girar cua i provar sort en d’altres platges. Altres fins i tot preguntaven com arribar fins al Jardí Botànic Marimurtra –situat molt a prop de Cala Bona- com alternativa lúdica.

El temps d’espera dels banyistes ha baixat considerablement, i ja no han d’esperar-se tanta estona com fins ara, precisament perquè el nombre de persones que vénen de cop ha passat a ser menor. En canvi, el què s’ha notat és que l’arribada es fa més esglaonada. Si abans el gruix d’arribada disminuïa coincidint amb la franja del migdia, ara el què s’ha vist és que és més constant, s’allarga pràcticament durant tota la jornada de platja.

Canvis en la regulació de l’únic accés obert

Un dels problemes afegits a haver de controlar l’aforament de la platja de Cala Bona són les baralles que puntualment hi ha mentre es manté la cua i un cop arribats a la platja, quan s’ha d’ocupar l’espai que se’ls ha assignat. Per resoldre la primera situació, aquest cap de setmana s’ha alterat el modus operandi de la distribució de la cua.

Fins ara la cua de gent esperant es feia a la rampa que hi ha a tocar de la sorra, de manera que la incorporació a la platja era més immediata. En canvi, des del passat cap de setmana la cua ha passat a fer-se a l’accés que hi ha al capdamunt del Passeig de la Bitàcola, a la Plaça Quillat. Aquí hi ha hagut durant tota la jornada dos Agents Ciutadans que deixaven passar un nombre determinat de banyistes quan, mitjançant el talkie, els ho comunicaven els seus companys apostats a la platja conforme hi havia grups de banyistes que l’abandonaven.

Igual que els caps de setmana anteriors, també hi ha hagut el suport de la Policia Local de Blanes, que arriba a haver d’intervenir en casos puntuals. Majoritàriament, quan es tracta d’intervenir en baralles puntuals que solen haver-hi a peu de platja, per qüestions relacionades amb l’espai que s’ocupa sobre la sorra, o quan els requereixen els Agents Ciutadans de Protecció Civil.

1597095210Diumenge 9 Agost 1.jpg
1597095210Diumenge 9 Agost 3.jpg