Banyoles. L’Ajuntament de Banyoles desdoblarà la xarxa de sanejament al carrer Llibertat i millorarà els marges del rec de Can Teixidor

L’Ajuntament de Banyoles començarà a desdoblar la xarxa de sanejament de la ciutat començant per la construcció d’uns nous col·lectors de desguàs i sanejament al carrer Llibertat. En aquesta actuació també es realitzarà l’estabilització dels marges del rec de Can Teixidor. La inversió total per realitzar les obres és de 551.934,19 euros, dels quals 250.000 euros s’han rebut del Pla Únic d’Obres i Serveis de la Generalitat (PUOSC), la quantitat màxima establerta, mentre que la resta del finançament prové dels fons propis de l’Ajuntament.

Els treballs consistiran en la construcció d’uns nous col·lectors de desguàs i sanejament al carrer Llibertat i de noves escomeses pels habitatges, en el tram comprès entre el carrer de les Rotes i el carrer Canat, on s’inclouen també les canonades dels habitatges de la zona de Cal General. Gràcies a aquesta instal·lació, les aigües brutes i les pluvials seran canalitzades per separat, en lloc de fer-ho per una única canalització, com fins ara. Aquestes obres suposen una inversió de 444.785,63 euros.

D’altra banda, les obres també inclouen el sistema de regulació del cabal i la consolidació dels marges del rec de Can Teixidor en aquest punt de la ciutat. En concret, es corregiran els efectes de l’erosió dels marges en un tram d’uns 160 metres entre el Passeig de Lluís M. Vidal i el Passeig de la Generalitat, que discorre entre l'escola de La Draga i la plaça Maia Ros i Gussinyé (marge sud) i els blocs de pisos que donen al carrer de Sant Mer (marge nord). Amb l’actuació s’impedirà que es produeixin esllavissades als marges del rec, tot mantenint les característiques de la vegetació lacustre i la protecció de la fauna. Per a aquests treballs, s’invertiran 107.148,56 euros.

El regidor d’Urbanisme i activitats, Medi Ambient i batlle d’aigües, Albert Tubert, subratlla que “es tracta d’una important millora per a tota la ciutat, atès que el carrer Llibertat és una part de l’espina dorsal del sistema de sanejament urbà i darrerament havia portat problemes per la seva antiguitat”. Més enllà de la millora de la xarxa de sanejament, el regidor també apunta que “amb la consolidació dels marges del rec de Can Teixidor i la col·locació d’unes cadiretes automatitzades es podrà controlar millor el nivell de l’estany, i també es regularà el cabal del rec, garantint el cabal ecològic i l’aigua pels regants dels horts ”.

Aquestes actuacions són el punt de partida de la previsió del consistori de desdoblar, per fases, la xarxa de sanejament de la ciutat per donar un salt qualitatiu en el tractament de les aigües i, al mateix temps, tenir un control en els increments sobtats del nivell de l’Estany.