Calonge. El castell de Calonge obrirà aquest dissabte dues exposicions d'art de l'escultora Rosa Serra i el pintor Xavier Carbonell

El castell de Calonge acollirà dues noves exposicions d'art a partir d'aquest dissabte 1 d'agost. Una d’aquestes mostres son escultures de la vigatana Rosa Serra, mentre que l'altra exposició comptarà amb obres de pintura del seu marit Xavier Carbonell, d’Olot (1942-2015). Ambdós son autors de reconegut prestigi internacional. Així doncs, l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni aposta per la cultura, tot i les circumstàncies actuals, seguint totes les mesures sanitàries necessàries: ús de mascareta, distància de dos metres i neteja de mans amb gel hidroalcohòlic.

L’acte inaugural i d’obertura de portes d’aquestes exposicions serà a les 19h al castell. Rosa Serra centra bona part de la seva creació artística en la figura humana, amb un estil caracteritzat per la rotunditat, la solidesa i la simplicitat de formes, treballant materials com el bronze, la marmolina o el polièster. Les obres de Rosa Serra es poden trobar arreu del món, des de Madrid fins a Nova York, passant per Miami, Seul, Lausana o Mònaco. De tots els seus treballs, al castell n’hi haurà 26. En el cas de Xavier Carbonell, va crear més de 1.700 obres i va exposar arreu, des de Nova York a Hong Kong, passant per Venècia, Luxemburg, París, Viena i Buenos Aires, entre altres ciutats. La seva obra, amb personalitat inconfusible, cultiva principalment el paisatge i l’arquitectura urbana, la figura femenina i les natures mortes.

Al castell de Calonge es podran veure fins a una vintena de quadres seus. Ambdues exposicions d'art es podran visitar de dimarts a diumenge, de 18 a 21h, i estaran disponibles fins al 13 de setembre. Una altra mostra que hi ha al castell des de finals de juny és un recull d’imatges, que permeten un recorregut per alguns dels esdeveniments més importants de la història, titulada “La volta al món en 150 fotografies (1825-2016)”, a càrrec del Club Motor Clàssic Calonge. Aquesta última també estarà oberta fins al 13 de setembre.

1596032811Cartell Rosa Serra_page-0001.jpg