Calonge. El govern de Calonge i Sant Antoni porta a Ple l'aprovació d'ajuts de fins a 1.000€ per empreses, comerços i autònoms per pal·liar els efectes de la crisi de la COVID-19

Ajuts de fins a 1.000€ per empreses i comerços que s’hagin vist afectats directament per la crisi derivada de la COVID-19. Aquesta és la proposta que el govern de Calonge i Sant Antoni portarà a Ple aquest dijous 30 de juliol. Es tracta d’ajudes socials d'emergència propiciades per l'estat d'alarma, combinades amb la promoció de l’activitat econòmica, l’ocupació i la lluita contra la desocupació.

L’objectiu d’aquests ajuts és donar una resposta àgil i eficaç a la situació actual i que aquells autònoms i altres empreses que de manera temporal tinguin dificultats per cobrir les necessitats personals bàsiques puguin accedir-hi. El govern de Calonge i Sant Antoni proposarà dijous al Ple l’aprovació de les bases específiques per a la concessió d’ajuts socials pels sectors i les persones més afectades per les conseqüències de l’estat d’alarma motivat pel coronavirus.

El govern proposa aprovar ajuts de fins a 1.000€ destinats a les persones que formant part del teixit econòmic productiu del municipi han estat directament afectades econòmicament per l’actual situació provocada per la crisi sanitària arran de la propagació de la COVID-19. Es concedirà una quantitat fixa de 1.000€ a persones físiques i jurídiques amb o sense treballadors al seu càrrec quan l'activitat que desenvolupin s'hagi vist afectada pel tancament d'establiments durant l’estat d’alarma.

També es concedirà una quantia fixa a aquelles persones físiques o jurídiques amb o sense treballadors al seu càrrec que, tot i que no es van veure afectades pel tancament de l’activitat, si que van patir una reducció de la seva facturació. Així, les bases d’aquesta subvenció preveuen concedir 800€ quan la facturació dels mesos d’abril i maig de 2020 s’hagi vist reduïda un 75% o més respecte l’any anterior, i 600€ quan la reducció hagi estat d’entre un 50% i un 75%. Els ajuts es concediran fins a esgotar el crèdit destinat a la convocatòria, l’import total del qual s’està acabant de definir. La concessió de l’ajut s’efectuarà mitjançant l’assignació d’una puntuació d’acord amb els criteris establerts en aquestes bases, i s’assignarà ajut a aquelles sol·licituds que hagin obtingut la puntuació més alta i fins a l’esgotament de la dotació pressupostària prevista.