Blanes. Escàs seguiment avui dilluns de la Festa Local a Blanes, recuperada de la festivitat de la patrona, Santa Anna

Aquest dilluns 27 de juliol és, a tots els efectes, la segona Festa Local prevista per aquest 2020 a Blanes. Així ho va decidir el ple de l’Ajuntament de Blanes del 18 de juliol de 2019, on es va acordar amb la unanimitat de tots els grups polítics que, com es fa cada any, seria festa el 14 d’abril –el dia de l’Aplec del Vilar, l’endemà del Dilluns de Pàsqua- i el 27 de juliol, recuperant la festivitat de Santa Anna que enguany requeia en diumenge, aquest passat 26 de juliol.

Ara bé, això és la teoria. Perquè qualsevol persona que hagi vingut avui a Blanes i no n’estigués assabentada haurà vist com pràcticament tota l’activitat del municipi estava en funcionament. Per començar, al coincidir amb un dilluns, el Mercat dels Teixits que s’allotja setmanalment al llarg del Passeig de Mar s’hi ha instal·lat com sempre ho fa. En aquest cas no hi ha res d’estrany, perquè fins i tot quan és Nadal les parades s’hi munten.

Gran part de l’activitat en marxa tot i ser festiu

També ha feinejat el Mercat de Fruites i Verdures del Passeig de Dintre, així com la Confraria de Pescadors de Blanes, que va demanar explícitament a l’Ajuntament que se’ls deixés treballar per poder refer-se dels dies en què, obligatòriament, van haver de quedar-se a port per la COVID-19. Els qui també han treballat avui dilluns, tot i que en aquest cas d’una manera més aleatòria, han estat les botigues i comerços.

Majoritàriament les persianes estaven aixecades per la mateixa raó que els pescadors. En aquest cas en particular, perquè els dilluns hi ha Mercat dels Teixits, i Blanes bull especialment amb la presència de blanencs i visitants que es firen o es passegen entre les parades a la recerca d’una oportunitat. Al costat de botigues obertes, també n’hi havia de tancades, on s’especificava que avui no obririen al ser Festa Local.

També hi havia comerços on es remarcava que s’obriria al matí, aprofitant la coincidència amb el Mercat dels Teixits, però en canvi tancarien a la tarda. Un costum que també se segueix quan són festes nacionals o estatals. Els Bars, Cafeteries i Restaurants han obert amb tota normalitat, per la pròpia definició del tipus d’activitat que fan.

En canvi, on no hi ha hagut cap fissura és en l’administració pública, que ha tancat començant per l’Ajuntament de Blanes i continuant pels serveis que depenen de la Generalitat i el govern estatal, com per exemple els Centres Cívics, els Ambulatoris o bé el SOC, entre d’altres. Ha estat doncs una jornada atípica, que segurament pels visitants ha passat com si no tingués res de diferent, com de fet ha estat tot el cicle de Festa Major que s’hagués viscut durant tots aquests dies.

1595847430Mercat Teixits Dilluns 1.jpg
1595847431Pescadors Feinejant 1.jpg