Calonge. Colònico programa tres actes per celebrar la 34a edició de la Trobada Cultural de Calonge i Sant Antoni

El Centre d'Estudis Calongins Colònico inicia demà la 34a edició de la Trobada Cultural de Calonge i Sant Antoni, que enguany tindrà tres activitats que es faran entre els mesos de juliol i setembre. L'acte inaugural serà "El triangle dalinià de l'Empordà: Púbol, Port Lligat i Figueres", a càrrec de la historiadora d'art Anna Pou, i presentat pel vicepresident de l'entitat, Francesc Francès. Serà a partir de les vuit del vespre a la Sala Fontova.

El següent acte serà el diumenge 16 d'agost, i que porta per títol "L'evolució humana". Es tractarà d'una conferència amb el catedràtic de prehistòria i vicepresident de la Fundació Atapuerca, Eudald Carbonell. Conduirà l'acte Jordi Casademont, doctor en medicina.

Està programat per a les 20h al paratge del Collet. Finalment, es clausurarà aquesta edició amb l'entrega dels Premis de Recerca el dissabte 19 de setembre. Serà al castell de Calonge a les vuit del vespre. Els guanyadors son Alex Gómez i Rajae Souitou. També s'aprofitarà la vetllada per fer la conferència "El primer diari calongí", a càrrec d'Albert Vilar, historiador i periodista. L'acte el presentarà Joan Vall, periodista i president-editor d'El Punt Avui. Per a tots els actes, degut a l'actual context, hi haurà aforament limitat. El Centre d'Estudis Calongins Colònico és una entitat cultural que enguany arriba al seu 40è aniversari, nascuda per iniciativa de Pere Caner i Lluís Vilar, amb l'objectiu de promoure la cultura i la història del municipi de Calonge.

Es va fundar l'any 1980. Les trobades culturals es van començar a organitzar el 1986.