Blanes. La Policia Local de Blanes ja ha imposat una 30ena de multes en dos dies per no dur posada la mascareta

Durant aquests dos darrers dies la Policia Local de Blanes ja ha imposat una trentena de multes per no portar la mascareta, una sanció que significa un import econòmic de 100 €. A principis d’aquest mes de juliol la Generalitat de Catalunya va acordar la obligatorietat de dur posada la mascareta en qualsevol cas, amb les excepcions ja contemplades, independentment de si es pot mantenir o no la distància de seguretat.

Des que va entrar en vigència la mesura, la Policia Local de Blanes ha estat fent una tasca eminentment informativa i comunicativa al respecte, recordant la obligatorietat de dur posada la mascareta ja que, del contrari, qui trencava la normativa s’exposava a ser sancionat. Un cop passat aquest període informatiu, ara ja s’ha passat a sancionar totes aquelles persones que es detecta que no duen posada la mascareta i no tenen causa justificada per no fer-ho.

Les excepcions queden tal com estaven pels infants que realitzen els casals d’estiu, que tampoc hauran de dur la mascareta, així com aquelles persones que els resulti contraindicat per motius de salut. Tampoc l’han de dur els qui, per l’activitat que estan realitzant, resulti incompatible, com per exemple la pràctica de l’esport. Per contra, per anar a la platja cal dur-la posada, i treure-se-la només per fer alguna cosa incompatible amb dur-la.

Les persones majors de 6 anys, doncs, estan obligades a utilitzar la mascareta en la via pública en qualsevol cas, també en els espais a l’aire lliure i en qualsevol espai tancat d’ús públic i que es trobi obert al públic. Tot això, tal com es reitera a la normativa, amb independència del manteniment de la distància física interpersonal de seguretat.

1595745513Gent amb Mascreta al Carrer 2.jpg
1595745513Gent amb Mascreta al Carrer 5.jpg