Blanes. L’Ajuntament de Blanes i els firaires tracten possibles alternatives després de suspendre la Fira d’Atraccions

Després que a primera hora de la tarda d’aquest passat dilluns l’alcalde i el primer tinent d’alcalde anunciaven la decisió presa per l’equip de govern de suspendre la Festa Major i la Fira d’Atraccions, l’Ajuntament de Blanes està en contacte amb entitats, institucions i grups que havien de participar-hi amb alguna activitat. Un dels col·lectius més afectats són els paradistes de la Fira d’Atraccions, que havia d’estar en marxa del 24 de juliol al 9 d’agost.

El vespre d’aquest passat dilluns l’alcalde, Àngel Canosa, i el primer tinent d’alcalde, Jordi Urgell, es van reunir amb representants dels firaires per tractar sobre aquesta suspensió. Ambdues parts van coincidir en lamentar que, a causa de les darreres novetats al voltant de la crisi sanitària marcada per la COVID-19, s’hagi hagut d’anul·lar la instal·lació de la Fira d’Atraccions.

Tant Jordi Urgell com Àngel Canosa van coincidir en agrair l’esforç esmerçat pel col·lectiu de firaires per implementar tota una sèrie de mesures de seguretat i sanitàries per controlar tant l’aforament com la possibilitat que hi hagués un contagi. Per aquest motiu, tots dos van posar en valor la preocupació esmerçada pels firaires per presentar un Pla d’Emergència i una Memòria Tècnica que contemplava les mesures sanitàries de prevenció i control.

Ara bé, malgrat aquest pla de contingència que incloïa diversos instruments preventius per frenar el contagi del virus, durant la trobada d’ahir es va reiterar el perill que hagués suposat promoure la concentració de molta gent. Això és perquè les aglomeracions són una de les principals premisses que cal evitar per prevenir el contagi.

Altres alternatives per instal·lar a Blanes en el futur

Al llarg de la trobada es van estar tractar diverses alternatives perquè, quan les mesures sanitàries ho permetin, es pugui instal·lar algun tipus d’activitat lúdica relacionada o no amb la Fira d’Atraccions en el futur. Tant Jordi Urgell com Àngel Canosa van veure de bon ull les opcions que es van plantejar, si bé encara seria molt precipitat concretar què, com i quan es durien a terme.

Si bé els firaires van deixar palès el seu lògic malestar al no haver pogut instal·lar-se a Blanes, finalment les dues parts van acordar tractar més endavant algunes de les alternatives plantejades per tractar la possibilitat de fer-les realitat. En aquest darrer sentit, han quedat emplaçats per una futura trobada més endavant, sense haver-se concretar quan podria ser.

Esplanada del pavelló lliure per estacionar-hi vehicles

Originàriament s’havia establert que les parades de la Fira d’Atraccions començarien a instal·lar-se justament aquest passat dilluns, quan es va decidir suspendre tant aquesta activitat com la Festa Major. En previsió d’aquest muntatge, la Policia Local de Blanes ja havia instal·lat tanques informatives a l’esplanada del costat del pavelló on havia d’anar la fira, advertint que a partir del 20 de juliol no s’hi podia estacionar. Per la seva banda, els firaires també havien col·locat tot el sistema de tancat que es volia fer perquè el recinte fos un espai hermètic i així controlar els accessos i que no s’excedís l’aforament màxim permès.

Aquest dimarts s’han retirat aquestes tanques per permetre que s’hi puguin tornar a estacionar els vehicles. De manera habitual aquesta esplanada situada al costat de l’antic pavelló d’esports –entre Els Pins i el Centre de Blanes-, és molt utilitzada per estacionar-hi, però encara més durant l’estiu, quan els visitants i veïns de segones residències aprofiten la gratuïtat que torna a tenir per deixar-hi els seus vehicles.